哲理人生

美国大学教授,家有俩个女儿,很孝敬长辈,关爱弟妹。
正文

《赢在转折点,迈向普林斯顿大学》--2-sample essay

(2014-12-02 10:31:03) 下一个
An essay for Princeton University Application。
通用申请表的小作文。请简单扩述你的一个课外活动或工作
经历( 不超过1000 个英文字符)。[Please briefly elaborate on
one of your extracurricular activities or work experiences in
the space below (1000 character maximum).]
璐璐选择了一个她喜欢的课外活动跳水进行写作。                                             
下面我们看看璐璐2012 - 2013 年的申请文章。
Diving
I first fall from the diving board like an apple from its stem-
height, flip, or twist, the scarier the plunge, the higher the score. But In
mid-air, all earthly worries dissipate as my adrenaline screams, flight or
fall. Flying, I live with heightened senses, my mind judging by a flash
of the ceiling where I am and how I must contort my body to greet
the frigid water. Falling, I hear Gossip Girl’s advice,“ You can do
anything if you’re willing to fall flat on your face.” Diving disallows
the fear of failure in my daily life because I have become so accustomed
to falling… and resurfacing. To jump again and again with a certainty
of falling, and to embrace that gracefully, confidently, and powerfully, is
to pay my tribute to Newton and his theory of gravitation. With every
dive I take, I learn to jump higher.
 
我第一次从跳板上入水的时候,感觉就像一个苹果从树上掉
下来,充满恐惧地计算着物理指标,权衡风险,并且怀疑这种下
降运动的逻辑性。跳水的每一个高度、弹跳以及转身,越令人害
怕的入水方式便可以得到越高的分数。在空中,我的所有的烦恼
恐惧都随着肾上腺激素的分泌消散殆尽。 起跳,努力向上延伸,
我尽量让自己到达最高点,然后控制自己的身体用最好的姿态入
水。入水,我仿佛听到《绯闻女孩》在我耳边说“只要你不怕往
下掉任何事情你都可以成功”。跳水让我不再害怕生活中的失败,
因为我已经习惯于从高处跃入水中然后再次浮上水面。上跳,下
沉,我知道我会再次浮上来。一次又一次的上跳,下沉,我的姿
态更优雅、更自信又更充满能量。我崇敬牛顿和它的重力学理论。
 每一次的跳水,我都尝试着跳的更高。
 
评语: 短短的几句话,写出了一个风趣,活泼可爱的璐璐。她有丰富
 的数学、物理、生物学知识。她享受每一次跳水,她有认真的生活态度,
她总是努力向上,并一语双关地突出她能适应生活的沉浮,是一个成熟
 
 
 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.