迷途的羔羊

原创作品,转载请联系并注明出处
个人资料
正文

一个害羞的小女孩

(2020-08-25 20:11:55) 下一个
《A shy little girl 》

— By MeiQi Zhang

I\'ve played a lot of roles.
At first, I was a shriveled, thin and needing infant;
Then there was a shy little girl ,
Who does not like to go to school,
Who does not want go back home.

Then there was the young lady,
Singing a sad ballad of my life.
Then I became a married woman,
Full of strange thoughts and desires,
Eager to be strong and have no elders,
Telling me what to do.
I don\'t want to make trouble,
But I also am not willing to be suppressed.
Even in the face of death I will never compromise.

And then I met Jeff,
He miraculously removed all my armor,
Making me a truly new girl.
Like a burning stove,
Around a gathered group of warm friends.

And now I have become a mother,
Became plumper and plumper,
Wearing glasses when mending,
White hair mixed in with my black silk,
Yet all the sounds of the past are well preserved.

Sometimes when I get mad,
I still forget my age,
My manly voice,
Mixed with a childish impish sound,
Sometimes it\'s whispered,
Like a whistling.

The last scene is rejuvenation.
This crazy and wonderful mess was me for a long time.
To be held in the palm of his hands by my lover,
Crying and laughing in Jeff’s arms.
Being held in the palm of his hand,
Filling in for the lack of a childhood love
One should have fromventually a mother and father.

At some point I will be old,
it sometimes feels sooner than later.
I lose my teeth,
I lose my memory,
I eventually lose everything!
No teeth, no eyes, no taste, yes everything.

《一个害羞的小女孩》

我演过很多角色。
起初,我是一个干瘪瘦弱、
需要帮助的婴儿;
然后是一个害羞的小女孩,
不喜欢上学也不想回家。
然后变成了一个年轻的女士,
唱着我生命中悲伤的歌谣。

后来我成了已婚女子,
充满了奇怪的想法和欲望,
渴望坚强,目无长辈,
我不想惹麻烦,
但也不愿意被压制。
即使面对死亡,
我也决不妥协。

然后我遇到了杰夫,
那个苦苦寻觅的另一半,
他奇迹般地把我的盔甲都拿走了,
让我成为一个真正的女人,
就像燃烧的火炉,
围着一群热情的朋友。

现在我成了一个母亲,
变得越来越丰满,
修补时戴眼镜,
青丝里夹杂了白发,
然而,
所有过去的声音都保存得很好。
当我生气的时候,
还是会忘记自己的年龄,
男子汉般的声音里,
夹杂着孩子气的顽皮,
有时会轻声细语,
像未成年的小女孩,
有时像个坏小子一样恶作剧,
然后吹着口哨若无其事地离开。

最后一幕是返老还童,
这个疯狂而美妙的混合体,
被我的爱人握在他的手心里,
在他的怀里哭笑不得。
填补了童年爱的缺失,
每个孩子都应该有一对真正的父母,
满怀慈悲与爱意,
在养育女儿的同时,
我的爱人给予这个机会,
让我又做了一次女儿。

总有一天我会变老,
也许是明天,
也许是许多年以后,
我的牙齿掉了,
眼睛不再清澈,
失去了记忆和视力,
也尝不出美食的味道,
最终会失去一切.
我会笑着回归于尘土,
我没有后悔活过这一生……
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.