正文

矛盾停车位

(2011-04-30 19:08:06) 下一个

当我初次搬进新家时,左右两边的邻居都挺好的。但是边的以色列移民邻居添了新生儿,增大到了六口之家,搬到更大的房子里了。这样一对年轻的夫妇带小男孩搬了进来。男的看起来是阿拉伯人,女的是普通白人。但是他们都信犹太教。那个男孩是女的与前夫生的。前夫经常来探访。男的儿子也来探访过几次。

男的开奔驰4门轿车,女的开了一辆很破很旧的车。后来生了一个女儿,破车改成了SUV


天下了雪,男的在家不扫,女的一开始跟我和左边的邻居说雪应该是物管来扫,后来女的出来扫雪。


他们有很多的拜访者,房子清洁员,小孩保姆,女的父母等等。他们每次都把车停在我的私人车位。我不在乎这,只要我下班回来我有地方停我车就行


但是事态变糟糕了,很多次我晚上下班回家,我家门前停了陌生人的车。我很不情愿的去敲他们的门让他们移车。每次我都礼貌的告诉他们客人的车因该停在客人车位,客人不了解,主人可以提醒一下。但是他们一点都不管。这种现象持续着。一次他们客人把车硬挤进车位,当我把我的车开出时,我的车被刮伤了,我花了1000多美金修车。



我开始在那些陌生车前窗前留条子,告诉他们社区规定。边的邻居告诉我边的邻居清洁工也瞎在他们的车位,她也留了条子。我们可以直接喊拖车把陌生人的车拖掉。但是总觉得那样做太过火了,所以一直还是以留条子为主。



一次我回家从车里走出,女主人的母亲喊住我,理直气壮的对我说我的房子的主人,一个俄国老头答应她停在我的私人车位,考虑到她的方便。莫名其妙,我心想。我说我在她女儿搬进他们房子前就买了/搬进了我的房子。我就是房主,不知她在说谁。然后她软了下来,问我她能不能停在我的车位。我跟她说,社区规定客人的车子因该停在客人停车位。而且房子末端,4-5个车位外有空的停车位,她可以停在那。



对于很多自私的人,别人的好意都是应该的。我现在想想人真的不能太好,被别人占便宜。

Both side neighbors were great when the time I moved in my house. Then my left side Israeli immigrant neighbor's family grew into 6 in size and they moved out for a bigger space. New couple with a young boy moved in. The guy looks like an Arabic, the woman is white. Both of them believe in Judaism. The boy came from the woman and her ex-husband. The man drives Mercedes Benz 4 door car while the woman drives a very rusty and damaged old car. After their daughter was born, the old car was replaced with SUV.

When it snows, the man doesn't sweep snow even when he is home. The woman first told us that the snow should be swept by the community management. Then she started sweeping the snow.

They have a lot visitors, baby sitters, house cleaners, kids from previous marriages, ex partners, parents...and park cars in my parking spaces. Every house is assigned limited space for parking when the house is bought. I don't mind if someone parks car in my parking space as long as I have the space to park my car when I drive back from work.

Then the situation got worse, many times when I drove back home and couldn't find the place to park my car and had to knock their doors to request them to move the cars away. Each time I also told them that there are plenty of guest parking spaces not far from the house and it would be great they inform their guests. They seemed never considered. One time their guest car parked so close to my car and my car was scratched so heavily when it was pulled out. I had to spend more than $1000 to do the fix.

So whenever I saw their cars were parked in my parking space, I left a printed note on the windshield. My right side neighbor told me she had encountered the same bad experience too. One time their house cleaner took her parking space. She later told me that we could call towing truck to tow the unknown car on the private parking space. Thinking that's kind of over reaction, so I kept leaving the notes on the windshield.

One time the woman’s mother stopped me when I just walked out from car and righteously told me that an old Russian man, the house owner of my house told her that she could park at my parking space for her convenience. I told her I bought/ moved in my house long before her daughter moved into theirs, there was no such person. Then she asked me if she can still park her car in my parking space. I told her, it's better for her to park her car in the guest parking lot or an parking space in front of the end unit which is most time empty.

A lot of obnoxious people take others' niceness as granted. I now think it is not good to be too nice.


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.