正文

I am a lazy girl

(2010-12-03 15:28:42) 下一个

I am a lazy girl

Trembling leaves by the window
My world is getting quiet
Ever since your were gone
I become not knowing myself any more
You are everywhere I have ever been
Each minute I was told
Without you it is lonely
I know I will get used to be alone
I am able to pretend that I never meet you
But my tears are out of the control
I know I will get used to be alone
Forget whatever you have said to me
It is hard to believe this is it

Trembling leaves are still there
My heart is no longer crowed
Ever since your were gone
It is so stranger to see myself in the mirror
I still see you everywhere I have been
Every moment it tells me
It is lonely without you
I know I will get used to be alone
I can pretend that I never know you
What gone has already been swift away
I know you will be drifted sooner or later
Never mind whatever you have promised
Love is just a dream but I don’t want to wake up

中文来自福田:
一个人生活

叶子在窗外轻轻摇动
人行道没有行人走过
镜子里的我很不像我
自从你离开了我变得很软弱
你的影子在每一个角落
好像是在提醒着我
少了你的陪伴我现在有多寂寞
我想我可以习惯一个人生活
我想我可以假装不曾爱过
冰凉的夜里让眼泪温热我
我想我可以习惯一个人生活
在记忆里面擦去你的承诺
爱你怎么会是这个结果

叶子在窗外轻轻摇动
人行道没有行人走过
镜子里的我很不像我
自从你离开了我变得很软弱
你的影子在每一个角落
好像是在提醒着我
少了你的陪伴我现在有多寂寞
我想我可以习惯一个人生活
我想我可以假装不曾爱过
感觉如果要走谁能说no
我想我可以习惯一个人生活
在记忆里面擦去你的承诺
爱情是个梦而我睡过头


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
福田 回复 悄悄话 谢谢可爱、热心助人、超一流翻译高手阿喃喃。
阿喃喃 回复 悄悄话 From 福田:
一个人生活

叶子在窗外轻轻摇动
人行道没有行人走过
镜子里的我很不像我
自从你离开了我变得很软弱
你的影子在每一个角落
好像是在提醒着我
少了你的陪伴我现在有多寂寞
我想我可以习惯一个人生活
我想我可以假装不曾爱过
冰凉的夜里让眼泪温热我
我想我可以习惯一个人生活
在记忆里面擦去你的承诺
爱你怎么会是这个结果

叶子在窗外轻轻摇动
人行道没有行人走过
镜子里的我很不像我
自从你离开了我变得很软弱
你的影子在每一个角落
好像是在提醒着我
少了你的陪伴我现在有多寂寞
我想我可以习惯一个人生活
我想我可以假装不曾爱过
感觉如果要走谁能说no
我想我可以习惯一个人生活
在记忆里面擦去你的承诺
爱情是个梦而我睡过头
登录后才可评论.