华尔街之鹰

万事互相效力,为叫爱神的人得益处. 罗8:28
个人资料
正文

《Should It Matter》

(2010-08-12 14:45:17) 下一个




I look at you
我凝视着你
Please don’t walk away
请你不要走开
I see you’re about to
我看到了你闪躲的眼神
There is just something I’d really like to say
我正想把心中的话说出来
So please don’t walk away
所以,请你不要走开

I know that you’re there
我知道你就在我眼帘外
Still you pretend you’re not
可你却掩饰你的存在
Yes I know it hurts
的的确确,我感受到了那种伤害
I have also felt the pain
只因我心中处处己被冰霜盖满

So should it matter
难道真的吗
What I do or what I’ve done
我已经做过的和准备要做的
As long as in my heart
因你一直在我心中
You’re still the only one
你是我的唯一,恒久不变的唯一
I hear you say it
你说你完全明白
But I don’t think you understand
可我想你根本不知道
I can be trusted now, I swear to you I can
我会让你相信我的心,我对天起誓

It’s been a year a memory from my past
记忆拂过我的脑海
I know what I did wrong
我知道那时我错了
I wish to change
我希望可以重来
Just to make it last
只为延续我们的节拍
But I guess it’s been too long
但我想那太久了,一切都晚了

Easy to move on
活下去应该很容易
To forget to about it all
或许你已全部忘记
Is that what you do, hoping I will be gone
如果那是你希望的,我将离开

If you got to know me again
如果你重新认识我
Maybe then -- maybe then
兴许那时
We could see what we should do
我俩能看到未来
But that’s all up to you
但这取决于你
I’ll be waiting for you
我将永远等着你,
永远等着你,
我的爱 ……………………

===========


今天,
账户又创新高了,
他/她们很开心,
但我没有什么激动,
物欲,金钱,
每天都离不开,
很近,
但我总觉得它们很遥远渺茫,
谈漠而冰冷.

这时侯,
当我一步步走向又一次成功,
走向人生更灿烂的辉煌时,
这时侯,
想到的却尽是那苦难的岁月,
还有就是万劫不复的,
亲情,爱情,和友情.

默默地,
痴望着窗外的海,
Sissel Kyrkjebo
她如怨如泣如诉的歌声轻轻地缠绕着我,

无言地
我澘然淚下 ................


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
红豆红 回复 悄悄话 今天,
在这首歌里,
坐了很久。。。
谢谢分享!
登录后才可评论.