正文

Mr. Wen’s Quote (09) & (10)

(2010-07-19 06:15:35) 下一个
Did I, Wen Qiang, ever take any bribery 30 years ago? They honored me as a hero. In fact, what I did was no more than hard working. Since they named me as a hero, I simply had to take it. Now they say that I am a criminal. How dare I not to assume the position of a criminal?

Officials at present are worse than those of the KMT Government. I am only one of them. What has turned me into someone like this is the Society, the System. The reason that I have said so much is not to put all the blame on others. I still should bear the major responsibility.

我文强30年前有没有拿过一分钱的贿赂?当年他们说我是英雄,我其实只是在卖力地工作而已,但他们叫我当英雄我就不能不当。现在他们又说我是罪犯,我敢不去当这个罪犯吗?
现在的官员比国民党还坏,我不过是其中一员罢了。把我变成这个样子的是这个社会,这个制度。我说这么多并不是要把所有责任都推给别人。我还是负主要责任的。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.