Happy Doc !

To Live, Love, Learn, Laugh, and Leave a Legacy!
正文

Lessons

(2019-10-29 16:23:51) 下一个

成熟的感情都需要付出时间去等待它的果实,虽然我们已经不再年轻,或者心存沧
桑,且留一份执着留一点期盼,希望总在转角处出现。
Before middle age - do not fear
After middle age - do not regret
Enjoy your life while you can
As long as physically possible, visit places you wish to visit
When there is an opportunity, get together with old friends, old classmates, and old colleagues
When it is time to spend, just spend, treat yourself well as you are getting old
Treat sickness with optimism, whether you are poor or rich
Do not be afraid or worried when you are sick
Let the doctors handle your health, God handle your life, but be in charge of your own moods
Our kids will make their own future
Your old friends -- seize every opportunities to meet up with your old friends, such opportunities will become 
rare as time goes by.
Everyday you MUST smile and laugh
Cry lauder if you need to cry
Life ends when you stop dreaming
Hope ends when you stop believing
Love ends when you stop caring
And friendship ends when you stop sharing.

 

我想知道的是你因什么而痛苦,想知道你是否敢于去梦想满足心灵的渴望。

我想知道的是你是否甘当傻瓜去追求爱、追求梦想和经历生活的惊险刺激。

我想知道的是你是否触碰过自己受伤的心,是否因为生活辜负过你而变得豁达,

还 是因为害怕遭受更多的痛苦而变得无助、紧闭心扉。

我想知道你是否能痛苦着我的痛苦而不是避开它,躲着它。

我想知道你是否能欢 乐着我的欢乐,是否能狂舞一曲,

让快乐溢满你的指尖和脚趾,而不是告诫我:要 小心翼翼、要现实、要牢记做人的局限。

我想知道的是你是否为了忠实于自己而敢于令他人失望,是否敢于承担背叛的骂名 而不愿违背良心,

是否能做到诚实可靠从而值得信赖。

我想知道你是否能领略美,是否因为生命的存在而追溯生命的起源,

我想知道你是 否愿意接受你我的失败并仍然敢于站在湖边,对着银色的满月大声回答“是”。

我想知道的是一夜伤心和绝望、一身疲惫和伤痕之后,你是否照样起床,履行应尽 的义务,

养育待哺的孩子。 你有何背景、何以成为现在的你我不感兴趣。

我想知道的是你是否愿意与我一道,站在烈火中央而不退缩。

我想知道的是一切消逝之后是什么在内心支撑着你,你是否能够独自面对自己,

是 否真正喜欢你在空虚的时刻结交的伙伴。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.