雪狐浅吟

开创一个平台可以和朋友们交流。
正文

Amid The Falling Snow

(2009-10-27 18:37:19) 下一个



Amid The Falling Snow

飘雪的夜晚

How i remember sleepless nights
我还记得那些无眠的夜晚

When we would read by candlelight,
当我们在烛光下阅读

And on the windowpane outside
在玻璃窗的外面

A new world made of snow;
皑皑白雪已塑出了一个新奇世界

A million feathers falling down,
像无数的羽毛漫天飞舞

A million stars that touch the ground,
像百万星辰骤然坠地

So many secrets to be found
无数秘密昭然若揭

Amid the falling snow.
在这飘舞的风花雪夜



Maybe i am falling down.
或许我也从天坠落

Tell me should i touch the ground?
我是否应该遁入大地?

Maybe i won't make a sound
或许我不该弄出声响

In the darkness all around.
在这静悄悄的夜晚

The silence of a winter's night
这静谧的冬夜

Brings memories i hold inside;
唤起了尘封的记忆

Remembering a blue moonlight
那遥远的蓝色月光

Upon the fallen snow.

来自白雪飘舞的苍穹 

Maybe i am falling down.
或许我也从天坠落
Tell me should i touch the ground?
我是否应该遁入大地?
Maybe i won't make sound
或许我不该弄出声响
In the darkness all around.
在这静悄悄的黑夜

I close my window to the night.
我把黑夜留在了窗外
I leave the sky her tears of white.
我任凭天空倾斜她白色的泪水
And all is lit by candlelight
烛光带来黑暗中的光明 
Amid the falling snow.
在这飘雪的夜晚 
And all is lit by candlelight
烛光带来黑暗中的光明

Amid the falling snow.   

在这飘雪的夜晚



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.