曼无狂想地

曼舞飞絮的羁旅,小小的足迹漂泊在文字里,随心而来,随缘而去,随意而游,随喜而嬉,天地一痞。
个人资料
ling1984 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

分享非常喜欢的一首歌

(2009-08-08 14:11:05) 下一个

Leader of the band by Dan Fogelberg 乐团领乐


An only child alone and wild, 独子孤野,
A cabinet maker's son. 木匠骨血。
His hands were meant for different work, 巧手可为百业,
And his heart was known to none. 心美无人领略。
He left his home and went his lone, and solitary way. 离家独别,寂寞自写。
And he gave to me a gift I know I never can repay. 赐我天物无能回馈。
A quiet man of music denied a simpler fate, 静酝音乐争命是也,
He tried to be a soldier once,but his music wouldn't wait. 曾试效军,乐不待歇。
He earned his love through discipline. 自律得爱沸。
A thundering, velvet hand. 巧手如丝绒亦如响雷,
His gentle means of sculpting souls took me years to understand. 我需多年探索方知其轻雕之灵魅。
The leader of the band is tired and his eyes are growing old. 乐团领乐,老眼视微,老身疲惫,
But his blood runs through my instrument. 然我乐弦已承液接杯,
And his song is in my soul. 歌魂并已入我灵髓。
My life has been a poor attempt to imitate the man. 毕生我虽已尽力却无能模仿相随,
I'm just a living legacy to the leader of the band. 我现今只卑微承继乐团领乐传说之光辉。
My brothers' lives were different for they heard another call. 我的兄弟境遇各有差别,
One went to Chicago and the other to St. Paul. 一去芝加哥,一去圣保罗就业。
And I'm in Colorado when I'm not in some hotel. 我则居科罗拉多浪迹无悔。
Living out this life I've chose and come to know so well. 依己所愿过活并幸得声名噪街。
I thank you for the music and your stories of the road. 为你一路奋斗故事与音乐,我感谢,
I thank you for the freedom when it came my time to go. 时之我与,你放我自由冲飞,我感谢,
I thank you for the kindness and the times when you got tough. 为你适时并施恩威慈爱安慰,我感谢,
And, papa, I don't think I'd said 'I love you' near enough. 爸爸我爱你,我言而不尽,此生爱你皆在心扉。
The leader of the band is tired and his eyes are growing old. 乐团领乐,老眼视微,老身疲惫,
But his blood runs through my instrument and his song is in my soul.然我乐弦已承液接杯,歌魂并已入我灵髓。
My life has been a poor attempt to imitate the man.毕生我虽已尽力却无能模仿相随,
I'm just a living legacy to the leader of the band. 我只卑微承其传说之光辉。
I am the living legacy to the leader of the band. 我现今正卑微承继乐团领乐传说之光辉。


今天是八月八日,台湾是父亲节,思念慈父无以复加。听歌自叹远嫁天涯,无法承欢膝下。遥愿父亲一切顺心如意,遥祝父亲健康平安。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.