正文

The first day of my life

(2009-07-29 11:26:34) 下一个
 
By Bright Eyes

This is the first day of my life
Swear I was born right in the doorway
I went out in the rain, suddenly everything changed
They're spreading blankets on the beach
Yours is the first face that I saw
I think I was blind before I met you
Now I don't know where I am, don't know where I've been
But I know where I want to go

And so I thought I'd let you know
That these things take forever, I especially am slow
But I realized that I need you
And I wondered if I could come home

Remember the time you drove all night
Just to meet me in the morning
And I thought it was strange, you said everything changed
You felt as if you'd just woke up

And you said, "This is the first day of my life.
I'm glad I didn't die before I met you.
But, now I don't care, I could go anywhere with you
And I'd probably be happy."

So if you wanna be with me
With these things there's no telling
We'll just have to wait and see
But I'd rather be working for a paycheck
Than waiting to win the lottery

Besides, maybe this time it's different
I mean I really think you like me

为什么 每一天 都象 第一天
一切经历 都还要从头
再来一遍

为什么 总是
两个人 一起 承诺
最终又 总是
一个人 去兑现
难道你真的 不象我
害怕 孤单

为什么 你们
总是 可以
把伤害 当乐趣
伤了别人 还伤自己
是我太天真 还是太愚蠢
还是只剩我 相信
只要你愿意 梦想 其实可以
成真

我 不过是 你
路遇 偶然拾起 的
短暂温存
这种感觉
真是 熟悉 又
陌生

我不知道 昨天去过哪儿
也忘记 今天在何地
可我知道 明天要
去哪里
因为这一次 我以为
你我终于 相信彼此
是缺失的
另一半 至少
我以为 这一次
我是真的喜欢你

无数思绪 在脑海 凌乱闪现
整个世界 也许依然
按部就班 旋转

我却 站在镜子前 双手挥舞
在这狭窄的 浴室空间
企图抓住 那虚无 美好的
一片 两片

镜子里 是苍白的脸
我知道 在时间面前
我丧失的 已不仅仅是
灵感

有什么 在滑落 我的脸
这东西 有多久没见
我曾经 还以为 会永远

到底 要经过 怎样的磨练
悲伤 才可以 重新
变哭泣 连绵

没有情人的 情人节
歌里 唱得好
THESE THINGS TAKE FOREVER
情人结
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.