个人资料
正文

想起了燃烧

(2012-10-27 07:03:59) 下一个

任弼时之子任远去世17年了。任弼时以及毛岸英辞世都和朝鲜战争有关。我出国後所记得任远远最後的话句之一∶“我感到不能走太远..." 那时,我不能体会,无言以对。记得他在客人拥屋的房子里小跑以争取速度┅

今天我终於有自己的成果,向任墓前(还有父母在海外的墓前)献上一束鲜花。虽然我的努力十分有限,但是多少可以反映出我对伟人任弼时敬重的意向,更与那些行尸走肉们形成鲜明对比.

愿激情燃烧我今後的岁月。

Recall one of my relatives in Moscow, who explained in English to a
Soviet Union professor during a Beijing Opera performance.
86 years passed, he might not imagine that, even though this kind of task still thwarted a poor speaker then, but my research result will benefit many who will translate much easier by using my discovery. I wish I could say this again when answer a curtain call in the same place.
湘楚文化与湖南人格 ZT

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.