热爱生活

音乐几乎伴随了我所有的文字,从音符中飘逸出的旋律有时比文字更能释译情感。
个人资料
广陵晓阳 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

埃佐纳逊的《杜鹃圆舞曲》

(2008-10-26 06:27:44) 下一个


《杜鹃圆舞曲》作曲家约翰 埃马努 佐纳逊 Johan Emanuel Jonasson

CUCKOO WALTZ

(Music: J.E. Jonasson / Lyrics: Alan Stranks)
 
Cuckoo! Cuckoo! Let's Waltz to the melody
Cuckoo! Cuckoo! As simple as it can be
Cuckoo! Cuckoo! We'll dance to the break of day
Cuckoo! Look Who Has stolen my heart away

Sweet is the song that I heard
From that quaint little bird
Who repeated one word, he was cuckoo and I
Am as cuckoo as he and it's simple to see
That the reason is you (Cuckoo, it's you Cuckoo)

Now let me whisper I love you
Vow by the starlight above you
How can I say that I love you
Just with this one little word
(Cuckoo, it's you Cuckoo)

Cuckoo! Cuckoo! Let's Waltz to the melody
Cuckoo! Cuckoo! As simple as it can be
Cuckoo! Cuckoo! We'll dance to the break of day
Cuckoo! Look Who Has stolen my heart away
(Cuckoo, it's you, Cuckoo, it's you!)

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
广陵晓阳 回复 悄悄话 回复英国醋鱼的评论:
8年前,我学了1年的钢琴,然后放弃了,因为我不可救药的没有音乐节奏感:((。但这丝毫不影响我的音乐的热爱,矛盾吧?哈,哈。。。
英国醋鱼 回复 悄悄话 u may start the piano right now. cuz keyboard is always easier to be started !o(^^)o
广陵晓阳 回复 悄悄话 谢谢群思大哥和小醋鱼的喜欢。此帖是给“音乐快递”坛一个朋友帮忙。是,我对此曲的手风琴版比钢琴版更喜欢。我知道小醋鱼学过多年的手风琴。没有想到群思大哥也会。很是佩服会乐器的朋友。小时候,父母给过我机会,但我贪玩,没有耐心,也没有天赋。现在是后悔莫及:(((
英国醋鱼 回复 悄悄话 啊,你也手风琴的。我的也是,这首曲子是我觉得拉起来最开心的曲子。觉得很开心,也很简单。
群思 回复 悄悄话 这也是我最爱手风琴曲之一。 想当年拉得还不错呢?哈哈
谢谢!
登录后才可评论.