正文

今天我不想爱你

(2008-03-29 21:11:24) 下一个
 
前些天因为工作的原因,在高速上的两个城镇之间开了几个来回。一路开车无聊,换了好些个电台随便听着音乐,因此把一首歌反复听了不少遍,无端地被它的歌词和曲调弄出了些许伤感。

这首歌的歌名叫:今天我不想爱你。英文歌词如下:

I Don't Feel Like Loving You Today

I don't feel like loving you today So don't you even try to change my mind The best thing you can do right now is just go away 'Cause I don't feel like loving you today

I don't wanna talk about last night I'm angry and I haven't had much sleep And I'm so tired and bloodshot there ain't no tellin' what I'd say I don't feel like loving you today

But you know I will anyway Even though we make it hard sometimes I'll wind up forgiving you and probably loving you For the rest of my life

But I don't feel like loving you today And I've got 16 hours left to go I might tell you that I'm leaving Even though you know I'll stay 'Cause I don't feel like loving you today

But you know I will anyway Even though we make it hard sometimes I'll wind up forgiving you and probably loving you For the rest of my life

But I don't feel like loving you today I just don't feel like loving you today


下面是我的翻译:

今天我不想爱你 不要试图改变我的想法 你现在最好离我远些 因为今天 我不想爱你

我不想回忆昨夜 我愤怒 难以入眠 我疲乏 气血冲顶 我甚至口不择言 亲爱的,今天 我实在不想爱你

但其实你知道 尽管我们有时让彼此为难 我总是会原谅你 接着爱你 并且很可能 终此一生地这样爱你

只是今天 我不想爱你 还剩下十六个小时 我也许会说我要离开 但你知道我不会 这一切 只因为 今天我不想爱你

你知道我会改变 尽管我们总是让彼此为难 我最终会原谅你 继续爱你 直到永远

可是 今天 现在 我不想爱你 不想爱你

仔细想想,这首歌之所以打动了我,是因为它把普通人的爱情生活中那种常有的瞬间的无奈表现得极为准确。当歌手反复地吟唱出“But I don't feel like loving you today……”时,自己的情感生活中那许多似曾相识的瞬间也涌上了心头。

很多时候,并不是“爱”或“不爱”的问题,只是彼此之间需要给对方一点空间,让一些莫名的骚动慢慢沉淀,让一些无源的疑惑自我消散。然后,我们就可以平静下来,将爱情进行到底。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.