我寫‧我敢‧我愛

Yesterday is History. Tomorrow is Mystery. Today is a Gift.
正文

Don\'t Quit Easily

(2008-01-10 12:14:53) 下一个

上星期六看了National Treasure,劇中男主角有句說話我覺得很值得深思:'愛迪生經過失敗了二千次才成功發明電燈泡, 當別人說他失敗了二千次的時候,愛迪生說:"我没有失敗過,我只是發現了二千個不能發明電燈泡的方法,但要成功,我郤只需一個方法。' ('Thomas Edison invented the light bulb; it took him nearly 2,000 attempts until he finally got it right. And when someone would say to him that he failed 2,000 times before he got it right, he would say “I didn’t fail. I found 2,000 ways not to make a carbon filament light bulb, and I only need to find one way to make it work.”)。

在現實生活中,我們可以發現千萬個理由告訴自己不可能成功,但其實要成功,郤只需一個理由。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.