01.老黑爵译词:萧而化曲:佛斯特合唱改编:平远领唱:梁英弦乐:北京各乐团首席乐队Gonearethedayswhenmyheartwasyoungandgay..."> 01.老黑爵译词:萧而化曲:佛斯特合唱改编:平远领唱:梁英弦乐:北京各乐团首席乐队Gonearethedayswhenmyheartwasyoungandgay..." /> 【歌曲音乐四首】老黑爵,我的家庭,Going Home - 博客 | 文学城

英乐博客

学习英语,欣赏音乐。
个人资料
  • 博客访问:
正文

【歌曲音乐四首】老黑爵,我的家庭,Going Home

(2009-07-05 21:17:42) 下一个






01.老黑爵

译词:萧而化 曲:佛斯特 合唱改编:平远 领唱:梁英
弦乐:北京各乐团首席乐队

Gone are the days when my heart was young and gay
Gone are my friends from the cotton fields away
Gone from the earth to a better land I know
I hear their gentle voices calling "Old Black Joe"
I'm coming I'm coming for my head is bending low
I hear their gentle voices calling "Old Black Joe"
I'm coming I"m coming for head is bending low
I hear their calling "Old Black Joe"

时光飞驰 快乐青春转眼过 老友尽去 
永离凡尘赴天国 四顾茫然 残烛余年惟寂寞
只听到老友殷勤呼唤老黑爵 我来啦我来啦
黄昏夕阳即时没 天路既不远请即等我老黑爵
我来啦我来啦 黄昏夕阳即时没 
天路既不远请即等我老黑爵
老泪纵横 岂因遗恨心头锁 家人尽去
要不悲泣不由我 回首往事 团聚一笑一如昨
而今听他们殷勤呼唤老黑爵 我来啦我来啦
黄昏夕阳即时没 天路既不远请即等我老黑爵
我来啦我来啦 黄昏夕阳即时没 
天路既不远请即等我老黑爵
都在何处 往日儿童多活泼 可怜可爱
曾经都在膝上坐 今也往矣 日久灰尘遗物没
只空闻他们殷勤呼唤老黑爵 我来啦我来啦
黄昏夕阳即时没 天路既不远请即等我老黑爵
我来啦我来啦 黄昏夕阳即时没 
天路既不远请即等我老黑爵 


02. 我的家庭

词:吴研因 曲:R.Bishop 合唱编曲:平远
领唱:润雨 小提琴:刘云志 长笛:程小华

Mid pleasure and palaces though we may roam.
Be it ever so humble,there is no place like home.
A charm from the skies seems to hallow us there.
Where seek thro' the world,
is never met with else where.
Home!sweet,sweet,home;There's no place like home.
(Oh)there's no place like home!
An exile from home splendor dazzles in vain.
Oh!Give me my lowly that cottage again.
The birds singing gaily,that came at my call.
Give me them with the peace of mind,dearer than all!
Home!sweet,sweet,home;There's no place like home.
(oh)there's no place like home!

我的家庭真可爱 整洁美满又安康 
姊妹兄弟很和气 父母都慈祥
虽然没有好花园 春兰秋桂常飘香
虽然没有大厅堂 冬天温暖夏天凉
可爱的家庭呀 我不能离开你 你的恩惠比天长  

 
03. Going Home

Artist: Sophie Zelmani
 

Not very often have we met
But the music's been too bad
Can only sense happiness
if the music is sad

So, I'm going home
I must hurry home
Where a life goes on

We're too old to make a mess
Dreams will keep me young
Old enough to stress
Only mirrors tell the time

So, I'm going home
I must hurry home
So will my life go on

Yes, I'm going home
Going home alone
And your life goes on


04. Going Home (Instrumental, Saxophone)

Artist: Kenny G.
  

 
 

 
 
 
 
  
 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.