一个人的世界地图

第一次经过上次经过之处……
个人资料
正文

which is yes

(2014-05-23 07:19:23) 下一个



五月的早晨,草地栖息着昨夜的星星。鸟鸣在如水的阳光里荡起一个个涟漪。风摇弋着色彩波浪。就连寂静也加入了草木的合唱。

这是一个创世纪的早晨。让眼、耳、鼻、舌、身来赞美吧,看、听、尝、触、呼吸……for everything
which is natural which is infinite which is yes...

“我的两耳之耳已醒,双眼之眼已启开”


《卡明斯:我感谢你……》


我感谢你神,为这最神奇
一天:为树之碧绿般跳跃的精灵
为天空的纯蓝真实之梦幻;为所有
天籁般的,无限的,肯定的万物。
(今天已死的我又重新活着,
这是太阳的生日,是生命、
是爱、是翅膀的生日:是快乐
盛大生发在无垠大地之日)
眼、耳、鼻、舌、
身触、以及任一感觉——从普遍虚无
之无中升发——如是存在而已的人啊,
何以怀疑无法想象的你?
(如今我的两耳之耳已醒
如今我的双眼之眼已启开)

(微笑 译)


i thank You God for most this amazing
day: for the leaping greenly spirits of trees
and a blue true dream of sky; and for everything
which is natural which is infinite which is yes
(i who have died am alive again today,
and this is the sun's birthday; this is the birth
day of life and of love and wings: and of the gay
great happening illimitably earth)
how should tasting touching hearing seeing
breathing any--lifted from the no
of all nothing--human merely being
doubt unimaginable You?
(now the ears of my ears awake and
now the eyes of my eyes are opened)

(E. E. Cummings)


来听听老卡同学亲自朗诵这首诗吧,棒透了~

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.