细雨 Continous Mist

Beatiful life with beatiful mind!
个人资料
正文

周末晚餐集(4)Ribeye steak 烤土豆山羊乳酪

(2008-03-18 10:21:42) 下一个
Rib Eye Steak and Gratin Potatoes with Goat Cheese 牛排烤土豆山羊乳酪
Our family love meat and potatoes. We had big potato harvest last fall. We have been enjoyed our potatoes all winter long.
我们家以肉类和土豆最受欢迎。去年秋天家里的菜园土豆大丰收。整个冬天都在享受美味的土豆。



Here are the potatoes from our garden last year. You can see there are different kind of potatoes: Red potatoes, Yukon potatoes, russet potatoes. I didn't use the purple one in my dish this time.
下图是家里菜园的土豆。红皮土豆和Yukon。我没用紫色的土豆。
 

Peel the potatoes. Slice them into very thin slices.土豆去皮切片。
 
Arrange the potatoes in a baking pan. One layer at the time. Add salt and pepper each time one layer is completed. Add half part of whole milk and half part of cream to merge the potatoes. The original recipe called cream only. I used half part of whole milk instead of all cream. You can call it half and half. But I don't like store bought half and half. 
 Spread goat cheese on the top.
土豆片在烤盘中排好。一层一层地排。排好每一层加少许盐和胡椒。然后加一半的全脂牛奶,一半的cream。将土豆没过。原来的recipe叫的是全部cream。我用了一半一半。味道很接近还健康些。我最不喜欢的是超市卖的half and half。味道差还有防腐剂。最后在上面撒上山羊乳酪
 

Bake it in pre heated oven 400F for 1.5 hrs. Here they are: 在加热好的烤箱中400F烤一个半小时。


Someone in my family likes T-bone steak the most. But Ribeye is my favorite. Season the steak with salt and pepper. While baking the gratin potatoes and it is just about done, grill the steak on a grill. Mix the salad and simple Vinaigrette dressing. Dinner is ready with no time.
我家有人最喜欢T-bone牛排。不过我最喜欢Rib Eye。牛排双面撒上盐和胡椒。土豆山羊乳酪快烤好时开始煎牛排。再做一个简单的Salad和Vinaigrette dressing。晚餐很快就好了。


Here is the gratin potatoes with goat cheese: 这是我盘中的土豆山羊乳酪

This is very simple dinner. Let oven makes the trick. You will like it as much as we do.
这又是一套简单的晚餐。让烤箱帮你做事。你一定象我们一样喜欢这套餐的。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (11)
评论
OregonRain 回复 悄悄话 回复水蜜的评论:
Thanks 水蜜! Thanks for visiting!
水蜜 回复 悄悄话 看着好美味,楼主好收益。
OregonRain 回复 悄悄话 回复张子一的评论:
如果你有亲身体验,我可以说你很有见解。如果你没有亲身体验,实在对不起,我只能说你对人有偏见。吃饭和穿衣是一样,各爱一套。我希望你,做一个中国人,应该有善良的根基。我是我家的专业厨师。在外我有我的职业。我欢迎你的指点,特别是家常烹调。其它的,就谢了。我可以删掉你的建议。但是我不打算这样做。我尊重你的建议。我也希望你能尊重我。谢谢
OregonRain 回复 悄悄话 回复Sideperspective的评论:
Great, let me know how they go. thx!
OregonRain 回复 悄悄话 回复bocn80的评论:
Thanks Bocn80! I am sure you can do it, too. Trust me, I didn't know anything about cooking before I met my huby. I learned over the time. Thansk again for your nice comments.
OregonRain 回复 悄悄话 回复张子一的评论:
如果你有亲身体验,我可以说你很有见解。如果你没有亲身体验,实在对不起,我只能说你对人有偏见。吃饭和穿衣是一样,各爱一套。我希望你,做一个中国人,应该有善良的根基。我是我家的专业厨师。在外我有我的职业。我欢迎你的指点,特别是家常烹调。其它的,就谢了。
Sideperspective 回复 悄悄话 准备今天回家就给我们家的肉食动物们试试. 多谢.
张子一 回复 悄悄话 吃了身上会发臭!
bocn80 回复 悄悄话 你怎么会做那么多地道的西餐?!好羡慕啊!
OregonRain 回复 悄悄话 回复翠花姐的评论: Thx 翠花姐! you are my idle, always!
翠花姐 回复 悄悄话 好手艺,以后会常来看你~~~~:)
登录后才可评论.