个人资料
正文

The Eyes!!!

(2005-11-22 23:37:48) 下一个
The truth is writing shows what you don't know not what you know ... between two realities all you see is an reflection ... Dreams are not reflections Dreams are reality because Dream "happens" beyond your control ... You can only control the outer reality which means nothing ... I can follow the dreams' stories I "go with the flow" but then I realize I have missed something: the eyes!! ... I never looked into those eyes in my dreams ...
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (22)
评论
地中海人鱼 回复 悄悄话 enjoying your singing very much... ...
LTG 回复 悄悄话 maybe i am too old...:)) all singing men/women are young to me ...

i will figure out a way to delete your song without deleting the entire post and replies....

if anyone violate copyrights and use your song to make money, i will take him to court...!!!!
by水滴 回复 悄悄话 I have no idea whether the co-singer is young or old! How can you tell he is young? I guess he might be a middle aged man. :)

Neither of your guess is right!:))

Please delete the song. If you don't delete this one, I won't post again!!

You can save it to your computer if you like.

作舟诗集 回复 悄悄话 SD:

sounds great!!!

sounds better than i!!!

:))

seriously, your voice is better than the young man's....:)

i can even hear that you might be from southern China, or wayyyyy north, no?

it brings back memories ... i remember how much people loved the TV series ...

thank you so much for your brave spirit and sharing!!!!

i wish other friends can also share their beautiful singing ....:)

Peace, brothers & sisters!!!!
知凡 回复 悄悄话 SD: You make me laughing!:))

我一见你就笑:)))水滴,我小时候还喜欢唱这种歌,还以为是真的:“永远没烦恼”。。。我喜欢唱些情歌什么的,什么风儿呀吹动我的船帆,我要和你见面啦,我的爱像什么什么的。。。你要等着我等着我。。。还有什么妹子要过河,哪个来推我嘛。。。在那遥远的地方。。。对了我喜欢过王洛宾的情歌,很浪漫,总之我从前喜欢唱那些浪漫的或好玩的。。。很多年都没唱过歌了。。。受你的影响,我也要唱歌。。。
by水滴 回复 悄悄话 ZZ: 等你们都听完,一定要帮我删了!!! 也不要贴到别处去。。


我唱歌只是有感而发,闹着玩的。。
影云 回复 悄悄话 水滴和那个男生的声音都很好听!谢谢分享:)
by水滴 回复 悄悄话 ZF:

You make me laughing!:)) How can you tell from the voice?

Well, honestly I like the way he matchs.:))

也祝你一生平安!
知凡 回复 悄悄话 水滴,应该是你是他的梦中情人,我从声音上听出来的,好像是那么回事:)))

"a woman and a man are one" 这么简单这么简单这么简单,“but why IT is so hard to find?”。。。亲爱的水滴,祝你一生平安!!!
by水滴 回复 悄悄话 那是一个自告奋勇的壮丁! 是在软件中合成的。我觉得合唱的比我独唱的好,所以把合唱给送来了,为了支持一下ZZ“a woan and a man are one"的说法。

我不认识那个合唱者 (水滴从来不说瞎话),你就当他是我的梦中情人好了!
知凡 回复 悄悄话 水滴,喜欢喜欢。。。。。。献一朵花,再抱一下:))

最开心的是有个男声与你相和:))我也不敢说与你同醉了:)))敬你,敬你一杯!!!
by水滴 回复 悄悄话 如果听不见,我给一个MP3的地址,直接上WIndow media player 去听好一些。
by水滴 回复 悄悄话

“好人一生平安”

希望喜欢。:)
知凡 回复 悄悄话 zz: blind people have better senses that "normal" people don't have....

sometimes we "see" things/people in dreams in more artistic, fantastic ways than we do with eyes opened....

all these reaffirms that the art of poetry is another way of "seeing"...

我梦境中“看”到的人/事和我对人/事的直觉常很吻合。。。另外梦里会出现很奇幻的画面令我非常惊奇。。。

水滴,我会用我的心去听你的歌:))

秋菱,好想你,越秘密越想:))

和影云:哇啦哇啦,嘻嘻哈哈,祝朋友们感恩节快乐!

:)
影云 回复 悄悄话 作舟的话,我很赞同!“看”已经不拘束于“眼睛”,还有视而不见呢:)

欢迎欢迎水滴的歌声,到时竖起耳朵,闭着眼睛,敞开着心。。。听:)

喜欢秋菱的秘密翻译!

吱吱呀呀,唧唧嘎嘎,大家感嗯节快乐!

:)
LTG 回复 悄悄话 [ZT] by QiuLing--she's keep them "secrets" in her blog... :))

《眼睛》

事实上
文字表现着你的迷惘
而不是知觉

在两者之间
你所见的都不过
是个投影

梦不是投影
梦是真实的只不过
梦的‘发生’
超出你的掌控

你能控制的
不过是毫无意义的
外界现实

我追逐
梦中的故事
我可以‘随波逐流’

但是
我意识到错过了
某样东西

眼睛!!

我从来没有注视过
我梦境中的
那双眼睛

作舟诗集 回复 悄悄话 Confession: I have been preoccipied by many many books as well as ideas that
seem to nourish my soul.


SD,

please sing the song and i am sure we'll all love it!!!!!!
by水滴 回复 悄悄话 Hey, LTG:

Please confess, are you recently preoccupied by Buddhism books/ideas/chant/images/whatever..?

btw. tonight I will try to post a song that I sang as my Holiday present to all of you. I hope it works. (that was my second time try, still learning..not singing well. Hope you will not be disappointed..)

Happy Thanksgiving...:)
作舟诗集 回复 悄悄话 we usually say "seeing with one's eyes..."

but, it is not always so....

blind people have better senses that "normal" people don't have....

sometimes we "see" things/people in dreams in more artistic, fantastic ways than we do with eyes opened....

all these reaffirms that the art of poetry is another way of "seeing"...
知凡 回复 悄悄话 和影云很有同感......

Dreams have dream languages… dreams mean yourself, your life and your world.

Sometimes, I can“see”my deficiencies of my personalities by my intuition and my feelings in my dreams.

Different people’s different dream styles show their different personalities…

The individual is the only reality.

“The general function of dreams is to try to restore our psychological balance by producing dream material that re-establishes, in a subtle way, the total psychic equilibrium.”
影云 回复 悄悄话 有意思,“梦里的眼睛”。。。我想起来也从没有见过梦里的眼睛。。。我觉得在隐
(无)意识里发射出佛中的“空”与“形”之间的关系,心经里有写。。。存在与
不存在,真实与非真实。。。NO EAR, NO EYE,NO HAIR。。。。
梦以它色彩与气息(喜怒哀乐。。。)来渗透。。。每一个梦里的“人”,“事”,
“物”已经具有我们所说的“眼睛能泄露秘密/天机”的“能力”。。。让我想起
画家MATISSE说的,我画的不是桌子,而是桌子产生的感情与心绪。。。即
便梦里的“图像”也属於显性,它们所表达的“信息”仍属於“隐性”,需要”倾
听”。。。。

“The truth is
writing shows what you don't know
not what you know
...

between two realities
all you see
is an reflection
...”
非常认同!!!
模糊(AMBIGUITY)孕育。。。
地中海人鱼 回复 悄悄话 WHAT A FRESH IDEA!!!WHAT AN ANGLE!!!

DREAMS ARE REALITY OF YOUR INNER WORLD

YOUR INNER WORLD IS REALITY
DREAMS ARE REFLECTIONS OF YOUR INNER WORLD
THEREFORE DREAMS ARE REALITY
登录后才可评论.