一路行军一路歌

开心忧心中国心-凭良心说话说心里话少废话
个人资料
正文

John Denver, Always: Love Again (歌,中译)

(2007-03-20 09:58:57) 下一个


JOHN DENVER

Love Again 

 I didn't think it could happen again
I'm just too old and set in my ways
I was convinced I would always be lonely
All of the rest of my days
Maybe I gave up on romance
In my longing to give up the pain
I just didn't believe I would ever love again

 I was like one who had shut myself in
Closed the windows, locked all the doors
Afraid of the dark and the beat of my heart
Yet knowing there had to be more
Though it sounds like a great contradiction
It's the easiest thing to explain
You see, I was afraid I might never love again

What does it take for a blind man to see
That there's more there than just meets the eye

What are the ways that the magic comes in

That can turn a song into a sigh

Sometimes I think that I'm dreaming

Or maybe I'm going insane

Maybe it's just that I'm falling in love again 

Here I am standing beside you

Oh, life's such a wonderful game

Look at me now I'm falling in love

Look at me now I'm falling in love

Look at me now I'm falling in love again
 

http://www.youtube.com/watch?v=idUosnPo1o8&mode=related&search=

 

爱情又再

不信这还会发生
我已太老此生已定
我已相信我将永远独行
默默度过余生
许我已放弃追求浪漫激情
以求内心的平静
我真不相信我会新生爱情 

我象一个人自锁求清静
杜门闭户独坐天井
害怕黑暗害怕心慌
尽管知道防不胜防
虽然听来自相矛盾
但是这么最易说清
懂了吧,恐怕我永不会再有爱情

是什么让一个盲人看清
眼睛不能看到的事情
是什么让那魔法
将歌声变成叹息
有时我想我神游在梦境
或许我心智不清
没准就是我又堕入爱情 

这不我站在你的身边
啊,生活是这样美妙多变
看看我现在,我又堕入爱
看看我现在,我又堕入爱
看看我现在,我又堕入爱----

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
john1951 回复 悄悄话 谁说爱情是年轻人的专例
愿迟来的爱情像冬天的野草
春风吹又生
登录后才可评论.