个人资料
正文

Declan Galbraith:Tell Me Why

(2009-02-15 13:58:15) 下一个





Declan Galbraith:Tell Me Why

 在我梦中,孩子们唱着,  In my dream,children sing
一首少男少女们的情歌。  A song of love for every boy and girl
蔚蓝的天空翠绿的草地,  The sky is blue and fields are green:
笑声是世界共同的语言。  And laughter is the language of the world

然而当我醒来时却看到,  Then i wake and all i see
一个充满了穷苦的世界。  Is a world full of people in need
告诉我这一切是为什么?  Tell me why(why) does it have to be like this?
这个世界哪里出了毛病?  Tell me why (why) is there something i have missed?

我不明白这一切为什么?  Tell me why (why) cos i don’t understand
这么多需要帮助的穷人,  When so many need somebody
我们为什么不伸出援手?  We don’t give a helping hand Tell me why?

我每天自问要怎样做人,  Everyday i ask myself What will i have to do to be a man?
难道我只能孤立地争斗,  Do i have to stand and fight
才能打动别人证实自己?  To prove to everybody who i am?

我们的生命究竟为什么,  Is that what my life is for
浪费在充满战争的世界?  To waste in a world full of war?
告诉我为什么,为什么?  tell me why?tell me why?
告诉我为什么,为什么?  tell me why?tell me why?
告诉我为什么,为什么?  just tell me why, why, why?

告诉我为什么虎狼逞凶?  Tell me why (why,why,does the tiger run)
告诉我为什么滥杀无辜?  Tell me why(why why do we shoot the gun)
为什么总不能吸取教训?  Tell me why (why,why do we never learn)
为什么总是让森林燃烧?  Can someone tell us why we let the forest burn?
为什么口头上说保护它?  (why,why do we say we care)
告诉我为什么,为什么?  Tell me why(why,why)

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.