嗡玛呢呗咩吽

南无十方佛,南无十方法,南无十方僧,南无本师释迦牟尼佛,南无西方极乐世界阿弥陀佛,南无千手千眼观世音菩萨,南无大势至菩萨。
个人资料
astermatch (热门博主)
  • 博客访问:
正文

无家可归的孩子--参加Haiku诗会,Tell Me Why (视频)

(2009-05-02 12:52:19) 下一个
本地居然有个Haiku诗会,Haiku是日语俳句的意思。这里的学校学生都有参加,当然也有成年人,其实参加者来自世界各地,不过多半还是本地的。外甥女得了K-6(kindergarten到小学六年级)组的第三名,得奖的诗人要在台上朗诵自己的诗,所以上个周末我们一家都去凑热闹。

那一组的第二名是一个无家可归的小女孩,她的老师替她出席,老师流着泪介绍:作者是一个无家可归的女孩,现在不知流浪到何方,所以我来替她朗诵,我希望她有一个光明的未来。

这是她的诗:

Low Gap Park hikers
painted lady butterflies
both like the roses

不时被论坛里那些年薪六位数的文字晃眼,真是鲜明的对比啊。

正好看到这首应景的歌,便抄了来:告诉我为什么,世界上有那么多人需要帮助,我们却没有伸出援助的手。。。

Tell Me Why -Declan Galbraith


In my dream, children sing
a song of love for every boy and girl.
The sky is blue, the fields are green
and laughter is the language of the world.
Then I wake and all I see is a world full of people in need.

Tell me why, does it have to be like this
Tell me why, is there something I have missed
Tell me why, cos I don’t understand,
when so many need somebody,
we don’t give a helping hand.
Tell me why

Everyday, I ask myself, what will I have to do to be a man?
Do I have to stand and fight
to prove to everybody who I am?
Is this what my life is for?
To waste in a world full of war

Tell me why, does it have to be like this
Tell me why, is there something I have missed
Tell me why, cos I don’t understand,
when so many need somebody,
we don’t give a helping hand..
Tell me why
Tell me why
Tell me why
Just tell me why

tell me why
does it have to be like this
Tell me why, cos I don’t understand,
when so many need somebody,
we don’t give a helping hand.
Tell me why
Tell me why
Tell me why

can someone tell us why we let the forest burn
tell me why
can someone tell us why we let the ocean die
tell me why
can someone tell us why we can not just be friends
why why

extended words…
Tell me why (why,why,does the tiger run)
Tell me why(why why do we shoot the gun)
Tell me why (why,why do we never learn)
Can someone tell us why we let the forest burn?
(why,why do we say we care)
Tell me why(why,why do we stand and stare)
Tell me why(why,why do the dolphins cry)
Can someone tell us why we let the ocean die?
(why,why if we’re all the same)
Tell me why(why,why do we pass the blame)
Tell me why (why,why does it never end)
Can someone tell us why we cannot just be friends?
Why,why,(do we close our eyes)
Why,why,(do the greedy life)
Why,why,(do we fight for land)
Can someone tell us why ‘cos we don’t understand?
Why,why?!

这是归1翻译的。
http://www.bskk.com/viewthread.php?tid=198581&extra=page%3D2
告诉我为什么

在我梦里,孩子们唱着一首歌,
一首献给每一个男孩和女孩的爱之歌
天空蔚蓝,原野碧绿
笑声是这世界的语言
梦醒时分,我满眼都是这世界上需要帮助的人

告诉我为什么,世界是这个样
告诉我为什么,到底是我遗失了什么
告诉我为什么,因为我不明白
有那么多需要帮助的人
我们却没有伸出援助的手
告诉我为什么


每一天,我都要问自己
我要做些什么才不愧为人
难道我必须站起来争斗
向每一个人证明我是谁?
难道这就是我生活的意义?
浪费在一个充满争斗的世界


告诉我为什么, 世界是这个样
告诉我为什么,难道是我遗失了什么
告诉我为什么,因为我不明白
有那么多需要帮助的人
我们却没有伸出援助的手…
告诉我为什么
告诉我为什么
告诉我为什么
只要告诉我为什么


告诉我为什么,世界是这个样
告诉我为什么,难道是我遗失了什么
告诉我为什么,因为我不明白
有那么多需要帮助的人
我们却没有伸出援助的手…
告诉我为什么
告诉我为什么
告诉我为什么

谁能告诉我们为什么我们让森林燃烧
告诉我为什么
谁能告诉我们为什么我们让海洋干涸
告诉我为什么
谁能告诉我们为什么我们不能成为朋友
为什么 为什么

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论