正文

过节了,给大家推荐一个好东西:Windows Defender

(2006-12-16 08:12:34) 下一个
过节了,给大家推荐一个好东西:Windows Defender

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Windows Defender is a free program that helps protect your computer against pop-ups, slow performance, and security threats caused by spyware and other unwanted software. It features Real-Time Protection, a monitoring system that recommends actions against spyware when it's detected and minimizes interruptions and helps you stay productive. Now with 2 free support incidents for Windows XP and Windows Server 2003.

简单说就是微软自己出的反间谍软件的东西。正式版,不大,我用了一个月了,没看出对我的电脑有什么速度影响。

我相信微软的东西不像有些人认为的那么弱不禁风,我从来不用第三方的病毒软件和防火墙什么的,我管理的数台电脑均无病毒之扰。

过去也装过几次第三方的病毒火墙软件,几天后我就都给拿掉了。这个Windows Defender是我现在用的唯一额外防范。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.