个人资料
初雪 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

和老三的斗智斗勇

(2013-05-19 08:42:33) 下一个

说的是老三,现在老二也开始学弟弟的油头滑脑了,每天要和他们斗智斗勇,真伤脑筋啊

打个比方:



“老三,可以帮我把兔子喂了吗,谢谢啦!”

“Sure! Can I have some computer time after this?"

“NO! 游戏玩太多对你不好,你知道的。”

“But...1. we have lots of rabbits, will take me a long time. that's kinda hard work. I should get reward for that.

2. all of my friends have computer times everyday without doing anything. seriously! they don't need to earn it. they can play as long as they want after finishing their homework. but I don't get anything, even I finish my homework, plus do my chore, plus do extra work like feeding the rabbits. that's unfair. Please, MOM, can I have some computer time?"

他的连珠炮轰得我脑袋嗡嗡响,加上他那么诚恳那么期盼地看着你,再硬的心肠都会被融化在老三那清澈热诚的眼神里。

唉,我往往就这么莫名其妙地败下阵来。

“好啦好啦,快去喂吧,再说两句兔子就饿成兔干了。”

"Thank you mom!! I love you!!" 看我缴械投降,儿子快乐地抱着我在脸上啄一口



别以为事就这样成了,大戏的序幕才刚拉开呢。。。

“How much computer time do I get for this?"

“uh... half hour."

"What??? that's a lot of work, you know.  I have to do ......,and...., plus....., then....... So, see, that's really a lot of work! Can I have an hour?"

"No!"

"But why?"

"Because all of those work will only take you 10 minutes."

"No, it will take more than 10 minutes.......seriously"

我可以感觉到我那本来就很微弱的耐心在一点点地流失,慢慢的我的脸色开始不耐烦了,眼睛开始睁大,瞳孔逐渐缩小(感觉哈),心跳不断加速。。。火,,,快上来了

竭尽全力按捺住我那即将爆发的小火山:"Ok, I hear you. Now go to work."

"So I get an hour?"

"Half hour."

"Oh, please mom....."

"20 minutes."

"MOM, please..."

"15minutes."

"MOM...."

终于老妈凤眼圆睁,一字一句铿锵有力:“你再说,you get nothing!!!"

老三这下意识到了问题的严重性,立马投降:“Ok, ok, half hour.  Thank you mom!”



俺这边厢还在调整情绪,人家已经一蹦一跳喂兔子去喽!











 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.