个人资料
正文

生命的脆弱和坚强

(2007-05-30 11:42:49) 下一个

生命的脆弱和坚强

在公司下达裁人指令的前夜,我接到大学好友的电话。叙旧畅谈之后,她低低地对我说,她的脑中长了一个瘤,很大。那一刻,我的脑中一片空白。。。当我找回自己颤抖的声音,她请求我不要告诉她远在国内的母亲。如果她可以度过这一劫,她的母亲将永远不会知道这个秘密。。。我答应了。。。她告诉我,她和丈夫刚刚搬入了新房,每一个角落都有她的巧思。。。

她说,她会度过这一劫;我说,一定会。。。

放下电话,我摸着潮湿的脸颊,回忆我们的大学时光。一同欢笑,一同忧伤的岁月里,我们都是彼此成长的见证,恣意挥洒着绚烂的青春。我们已是彼此生命中的一部分,因为了解,因为信任。

为什么是她呢?我们都有这样的疑问,也都不明白为什么会发生在她的身上。我不想失去她,我希望未来的生命中,依然有她秀丽甜美的身影。我不希望,只剩回忆。

于是,每个清晨和夜晚,我都会为她祈祷,观音大士的大悲咒,我念得越来越勤。哥哥说这是一种念力,拥有不可小觑的力量,我是这么虔诚地相信着。

昨天,她的手术非常成功。医生说,她不会有生命危险了。当她的丈夫告诉我时,我真想欢呼。为她在病中的乐观,坚强,还有不幸中的万幸。

写在这里,记下生命的脆弱和坚强。身在福中的我们,该是拥有更加平和喜悦的心态,懂得珍惜,善待和爱的传递。毕竟,只要活着,就有希望。快乐的度过每一天,或是痛苦的度过,都是可以选择的选择。

祈祷好友不要留下后遗症,早日康复。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (4)
评论
Morpheus 回复 悄悄话 A little get well soon poem for your friend...

-----------------------------
Being sick has a mental part,
So use your head to cure you.
Thinking good thoughts is the way to start,
And smiling works, I assure you.

Keep up your spirits to cheer yourself;
Don’t let the gloomies win.
A happy soul will get well fast,
And right now is the time to begin.
--------------------------------------

Prayer for her being well soon without
any side effects.... Amen
ChinaBlue 回复 悄悄话 Happy for your friend and you too!
I just heard a story. A girl's mother was in coma for several hours and the doctor said that she probably could not recover.But she finally woke up because she wanted to watch her daughter and son grow up and get married. Love will keep us strong and alive!
小麦子小麦子 回复 悄悄话 pray with you!
blhw72 回复 悄悄话 happy for your friend and you. Your prayers worked.

The beauty of friendship isn't only limited on mutual appreciation and respect. More on the spiritual company and support.

Cheers,
登录后才可评论.