正文

柠檬树

(2008-04-02 16:29:05) 下一个
 
­
不知道《柠檬树》原来是这么好听的一只歌,居然还有两首。一首是“愚人花园”在1996唱的,歌曲轻快,歌词很朴素隐讳。另一首是苏慧伦演唱的,很女人味的歌词。更喜欢听前一首歌。

­
 
by Fool's Garden
­
I'm sittin' here in the boring room/我坐在房间里独自烦恼
It's just another rainy sunday afternoon/这又是一个下着雨的星期天下午
I'm wasting my time, I got nothing to do/我消磨着时间无事可做
I'm hanging around, I'm waiting for you/我哪里也没去,我等着你
But nothing ever happens and I wonder/但你却没有出现,我迷茫
­
I'm driving around in my car/我开着车四处游荡
I'm driving too fast, I'm driving too far/车开得太快太远
I'd like to change my point of view/我想改变我的看法
I feel so lonely I'm waiting for you/我很孤单,我等着你
But nothing ever happens and I wonder/但你却没有出现,我迷茫
­
I wonder how, I wonder why/我不知道怎么会这样,我不知道
Yesterday you told me 'bout the blue, blue sky/为什么昨天你告诉我天空是蓝蓝的
And all that I can see is just a yellow lemon tree/但我却只看见了一颗黄色的柠檬树
I'm turning my head up and down/我抬头看低头看
I'm turning, turning, turning, turning, turning around/我左看右看四处寻找
And all that I can see is just another lemon tree/我能看见的却只是另外一颗柠檬树
­
da···
­
I'm sittin' here, I miss the power/我坐在这里无精打采
I'd like to go out, taking a shower/我想出去淋一场雨
But there's a heavy cloud inside my head/可我心里满是乌云
I feel so tired, put myself into bed/我好累,倒在床上
Well nothing ever happens, and I wonder/期待的什么也没有发生
­
Isolation, is not good for me/孤孤单单,对我没有好处
Isolation, I don't want to sit on the lemon tree/孤孤单单,我不想坐在柠檬树上
­
I'm stepping around in the desert of joy/我在爱的荒原里徜徉
Maybe anyhow I get another toy/不管怎样我得到了另外一种消遣
And everything will happen, and you wonder/什么事情都有可能发生,你不知道
­
I wonder how, I wonder why/我不知道怎么了,我不知道为什么
Yesterday you told me 'bout the blue, blue sky/为什么昨天你告诉我天空是蓝蓝的
And all that I can see is just another lemon tree/而我看见的知识另一颗柠檬树
I'm turning my head up and down/我抬头看低头看
I'm turning, turning, turning, turning, turning around/我左看右看四处寻找
And all that I can see is just a yellow lemon tree/我能看见的却只是另外一颗柠檬树
And I wonder, wonder/我迷茫
­
I wonder how, I wonder why/
Yesterday you told me 'bout the blue, blue sky/
And all that I can see, and all that I can see/
And all that I can see is just a yellow lemon tree/
­
by 苏慧伦
­
一个人孤单单的下午
当风吹得每棵树都想跳舞
记得昨天你穿蓝色衣服
你说对爱太专注容易孤独
这句话什么意思我不清楚
­
我爱上了云爱上你
多么希望像你自由来去
原来星期天容易思念
反覆看部电影一遍一遍
孤独的流著眼泪回忆太美
­
爱多美丽充满香气
只是在心里它总是酸溜溜地
我不懂我自己越来越像 lemon tree
­
我一天一天更爱你
我不管不管不管爱会苦苦地
海蓝蓝的天气我的爱是 lemon tree
­
da......
­
我爱上了云爱上你
多么希望像你自由来去
原来星期天容易想念
反覆看部电影一遍一遍
孤独的流著眼泪回忆太美
­
isolation 想住进你心里
isolation 期待下雨的一棵 lemon tree
­
你总是望著蓝蓝海面
说著流浪过的梦容易实现
这句话什么意思我不清楚
­
爱多美丽充满香气
只是在心里它总是酸溜溜地
我不懂我自己越来越像 lemon tree
­
我一天一天更爱你
我不管不管不管爱会苦苦地
海蓝蓝的天气我的爱是 lemon tree
(哦....不管不管)
我一天一天更爱你
我不管不管不管爱会苦苦地
海蓝蓝的天气
海蓝蓝的天气
海蓝蓝的天气我的爱是 lemon tree
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.