MV疯子的乐园

这里收集了一些我喜欢的歌手的音乐视频MV,MTV
个人资料
文章分类
正文

曾几何时:Remenber When

(2006-06-29 02:10:18) 下一个
这首歌的mtv曾获得今年美国乡村音乐电视的金奖,叙述的是一个普通人的一生,
平凡处透出些许感动.
去年12月看到贴贴玩贴的这个mtv 非常感动,马上收藏了。 今儿有空重新上传了一个快连接贴出来大家一起重温精品。顺便摘录了几个跟贴如下:





Remember When Alan Jackson

Remember when I was young and so were you
and time stood still and love was all we knew
You were the first, so was I
We made love and then you cried
Remember when

Remember when we vowed the vows
and walked the walk
Gave our hearts, made the start, it was hard
We lived and learned, life threw curves
There was joy, there was hurt
Remember when

Remember when old ones died and new were born
And life was changed, disassembled, rearranged
We came together, fell apart
And broke each other's hearts
Remember when

Remember when the sound of little feet
was the music
We danced to week to week
Brought back the love, we found trust
Vowed we'd never give it up
Remember when

Remember when thirty seemed so old
Now lookn' back it's just a steppin' stone
To where we are,
Where we've been
Said we'd do it all again
Remember when
Remember when we said when we turned gray
When the children grow up and move away
We won't be sad, we'll be glad
For all the life we've had
And we'll remember when


曾几何时Remenber When(MTV) 文章来源: 贴贴玩

当你老了,
头白了,
睡思昏沉,

炉火旁打盹,
请取下这部诗歌,

慢慢读,
回想你过去眼神的柔和,

回想它们过去的浓重的阴影;



多少人爱你年轻欢畅的时候,

爱慕你的美丽

假意,或真心

只有一个人爱你那朝圣者的灵魂,

爱你衰老了的脸上的痛苦的皱纹;



垂下头来,
在红光闪耀的炉子旁,

凄然地轻轻诉说那爱情的消逝,

在头顶的山上它缓缓踱着步子,

在一群星星中间隐藏着脸庞。

——叶芝 《当你老了》






叶芝的诗让我想起杜拉斯《情人》的开头: 文章来源: silly-kitt

我已经老了,有一天,在一处公共场所的大厅里,有一个男人向我走来。他主动的介绍自己,他对我说:“我认识你,永远记得你.那时候,你还很年轻,人人都说你美.现在,我是特为来告诉你,对我来说,我觉得现在的你比年轻的时候更美,那时你是年轻的女人,与你那时的面貌相比,我更爱你现在备受摧残的面容。”

同样震撼人心!谢谢分享!!!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.