个人资料
林贝卡 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

诗意奏鸣曲

(2010-04-07 09:31:08) 下一个


Piano: Poetic Sonatina
Artist: Richard Clayderman

Richard Clayderman
From Wikipedia, the free encyclopedia

Richard Clayderman (born Philippe Pagès on December 28, 1953, Paris) is a French pianist who has released numerous albums including the compositions of Paul de Senneville and Olivier Toussaint, instrumental renditions of popular music, rearrangements of movie soundtracks, ethnic music, and easy-listening arrangements of most popular works of classical music.

Clayderman was taught the piano from a very young age by his father, who himself was a piano teacher. At the age of twelve, he was accepted into the Paris Conservatoire of Music where he won great acclaim in his later adolescent years. Financial difficulties, not the least precipitated by his father's illness, forestalled a promising career as a classical pianist. So in order to earn a living, he found work as a bank clerk and as an accompanist to contemporary bands.

In 1976 Clayderman was invited by Olivier Toussaint a French record producer and his partner Paul de Senneville to record a gentle piano ballad. Paul de Senneville had composed this ballad as a tribute to his new daughter “Adeline”. The 23 year old Philippe Pagès (Richard Clayderman) was auditioned along with 20 other pianists and got the job. "He was an interesting musician with a soft touch and good technique," says Toussaint. "And he looked good, too."

Philippe Pagès' name was changed to Richard Clayderman (he adopted his great-grandmother's last name to avoid mispronunciation of his real name outside France), and the single took off, selling 22 million copies in 38 countries. It was called Ballade pour Adeline. Clayderman has recorded over 1,200 melodies and has created a new romantic style through a repertoire which combines his trademark originals with classics and pop standards. He is popular in Asia and is noted by the Guinness Book of World Records as being "the most successful pianist in the world." He lives in Normandy with his wife Christine, son Peter, and daughter Maud.






Rebecca Lin 2010 Spring In USA

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (11)
评论
丽雅 回复 悄悄话 二十多年前我出国前,我的一位闺蜜送给两盒理查·克莱德曼的钢琴曲留念...时间过得好快啊。
克莱德曼的音乐真的像流水一样的在人的心里潺潺流淌,不知何时开始,也不会终结...
林贝卡 回复 悄悄话 回复喂我你的声音的评论:

Thank you.
喂我你的声音 回复 悄悄话 回复林贝卡的评论:
喜欢你的“笨”,笨的人都很有福气。
林贝卡 回复 悄悄话 回复喂我你的声音的评论:

福田,

谢谢你的欣赏,可是我不知道哪天才学的会,我还也不知道从何开始呢。我特别笨,学新东西很慢的。我还是第一次知道什么是“干声”,读到朗诵组的网友们说的那些录音合成的专业术语,我是在云里雾里,她们都非常有经验,是我学习的榜样。

Have a nice day,

Rebecca
喂我你的声音 回复 悄悄话 回复林贝卡的评论:
林林,等你学会了全部程序,我想请你帮我朗诵一篇文章。
林贝卡 回复 悄悄话 回复喂我你的声音的评论:

福田,

谢谢你的夸奖,谢谢你的支持。我这是第一次朗诵,是善和鼓励我参加的,给我报了个名。

我对录音一无所知,我用的是计算机上自带的最简单的录音器。我也不知道该如何把朗诵配乐合成的,所有辛苦的花时间的工作都是善和做的,真的好感谢善和给我的帮助和鼓励。

Thanks again,

Rebecca
喂我你的声音 回复 悄悄话 更正:
你会有许多追随者关注你的声音的。我当队长,当你的第一大音迷。
喂我你的声音 回复 悄悄话 林林,

我似你的家人,观看你的节目,目光追随你的舞步,满场里我只顾得看你,等你出场的精彩时刻。

林林,你有了新的群组和你喜欢的人们一起分享快乐,我真为你的新开始高兴。喜欢你每天都有自己的计划,喜欢你的品位和良善,还有林林特有的博大精深。

我又听了好几遍。林林,你的朗诵真好,非常有水准。你会有许多最随着关注你的声音的。我当队长,当你的第一大音迷。
喂我你的声音 回复 悄悄话 亲爱的林林,我真开心!你的声音真好听,我反复播放你的片段好多遍,都听不够。林林,今天因为你的声音变得很特别,特别特别的可爱的一天。

林林,有闲情的时候,请读我的诗吧,那些为你写的,你读最适合呀。

林林,你的声音真好听,和你的美贴一样有特别的韵味和对我的深深吸引。林林,我爱你的美,你的美有持久的芬芳。
登录后才可评论.