个人资料
林贝卡 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

我的台湾同学

(2007-11-29 18:47:56) 下一个


昨天晚上在户外跑步时,突然想起了不久前在《两岸交流》论坛,读到巴尔写的《随笔-台湾师妹》。巴尔把台湾师妹的形象刻画的栩栩如生,一个纯真可爱的师妹跃然纸上,是如此的真实亲切自然深情,给我留下了深刻的印象,也想起了我在美国读书时认识的台湾同学了。

记得那是刚到学校的秋天,学校的一切对我来说,是如此的陌生而又兴奋。我应John的邀请,去参加了由台湾人主办的迎新picnic。那天的天气真好,来了许多的同学,每个人都佩戴着name tag, 以便大家互相认识。有各种各样的美味食品和饮料。在picnic上,我认识了Thomas and Felita,Thomas来自台湾,温文尔雅,文质彬彬,他在读工程学的博士; Felita来自香港,娇小玲珑,温柔善良,她在读国际关系的硕士,他们俩都是虔诚的基督徒。他们周末都去教堂作礼拜,周五也去查经班上学习,Felita不时地邀请我去参加。

查经班是每周五在莲秋的家里举行,莲秋和他的先生都是台湾人,热情和蔼,他们俩都在工程系读硕士,他们有一个可爱的女孩叫翡芘,翡芘大约六岁左右,能唱会跳,给大家带来了许多的乐趣。来查经班的大部分是学院的同学,也有在邮局工作的John和李妈妈等。大家在一起学圣经,唱圣歌,莲秋的先生弹得一手好吉他,他就为大家伴奏。查经结束后,it was social time, 大家都轮流带来点心。一边品尝点心,一边聊天。It was very relaxing. 莲秋的家给我们远在异国他乡读书的学生,带来了许多的温馨。莲秋和他的先生毕业后,带着他们的女儿翡芘,回台湾工作了。

那时,下课后,我每天都在图书馆打工,Felita经常来图书馆看我,不时地还送给我一些小礼物。打完工后,Felita就和我一起去玩,难忘和她在校园里度过的美好时光。记得那年的秋天,阳光灿烂,枫叶红了,古色古香的校园更加的迷人了。我们踏叶赏秋,Felita建议我们来照像。她就取出相机,我们给彼此拍了许多的照片。最终我们俩坐在落叶满地的中间,照了几张合影,我们是如此的开心快乐。

毕业后,Thomas在加州找到了一份工作,Felita就随Thomas就去了加州,在那里结婚成家了。一年后,有了一个可爱的女孩, 名叫Truth. 可是伤感的是,Felita在怀孕期间就被诊断患了胃癌。当时Felita执意要生下孩子,医生无法作治疗化疗等。Truth 平安健康地诞生了,可是Felita经过多方治疗无效,在生下Truth一年后,就去了天国。Felita, may you rest peace. Miss you during the holiday seasons.


淑桦是学教育的,也是来自台湾,我当时选了教育系的一门课,就这样认识她了。她说话总是轻轻的,却很稳重和蔼,学习非常地刻苦,她的书包总是不离肩的,我时常在学校的图书馆见到她。

她硕士毕业后,就回台湾工作了,因为她惦念她的母亲。回到台湾后,她还不时地给我来信,过年过节总是给我寄来贺卡,她的字写得真漂亮。我们有好长时间没有联系了,但愿她一切都好。今年圣诞节,我一定给她寄圣诞卡,祝她圣诞新年快乐。

May you all have a wonderful Christmas and a great New Year.
May peace and love fill your heart, beauty fill your world, and contentment and joy fill your days. 

请点击欣赏:台湾师妹
请点击欣赏:巴尔的博客
请点击欣赏歌曲:同桌的你
请点击欣赏钢琴曲:秋日私语
Please click to enjoy: We Wish You A Merry Christmas



图源:网络
林贝卡 2007年 冬 写于美国


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (10)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 回复静谧海湾的评论:

Thank you very much.

Have a nice day,

Rebecca
静谧海湾 回复 悄悄话 回复林贝卡的评论:

Thank you, Rebecca. You all really had good time over there. Congratuations to Becky!

Have a nice week,

静谧海湾
林贝卡 回复 悄悄话 回复静谧海湾的评论:

Wow, your kid learns how to drive now. That is nice. I hope your husband will have a wonderful trip.

Yes, we had a great time here. Santa stopped by the party. Kids got to sit on Santa's lap, and told Santa their wish lists. Cisco did not want to sit on Santa's lap any more. He is at the stage who wants to be treated like as an adult now. lol...He just shook hands with Santa and talked to Santa. Last but not least, all the kids got Christmas gifts.

I am going to take my kids to gym and swimming now. We are heading for home around noon. Becky and Ivana will have harp performance this afternoon. Tell you what? Becky was on our local newspaper again while she was practicing her harp in the church last Tuesday.

Have a nice week,

Rebecca
静谧海湾 回复 悄悄话 回复林贝卡的评论:

Sounds very good. Your kids must be very be very happy. I am happy for you and your family.

This morning we drove to airport because my husband went to an oversea business trip. My son learns driving after his exam quite eagerly. It was my first time to sit in front seat with him today. He drives carefully so I am feel ok.

Have a good Sunday,

静谧海湾
林贝卡 回复 悄悄话 回复静谧海湾的评论:

Thank you so much for your messages. I am really touched.

We are out of town. We are in the hotel right now. We were here for the Christmas party today. We will be back home tomorrow.

Have a nice day,

Rebecca
静谧海湾 回复 悄悄话 回复林贝卡的评论:

谢谢你,我很感动。

遇到你,认识你,是我的荣幸。

你的学识,让我欣赏。

你的人品,让我喜欢。

感谢网络.
林贝卡 回复 悄悄话 回复静谧海湾的评论:

遇到你,认识你,是我的荣幸。

喧闹的世界,你是温馨的港湾。
静谧海湾 回复 悄悄话 It is a bless to meet nice people in our life.

Thanks for sharing your nice memories,
登录后才可评论.