正文

2018年10月31日 星期三 小雨

(2018-10-31 17:07:59) 下一个

小雨

7点30分起床,8点50分离开家。还不是8:30

先送女儿去托儿所,然后回家接儿子送他去公交车站。他每天上学要走很长的路。

从停车场到办公楼步行10分钟。下雨了。什么都记不起来

今天早下班,下午5点左右接女儿回家。

女儿和她爸爸一起去画画,我在家里做了一些工作。

阅读Eat to Live的博客,享用健康的晚餐:水煮白菜和煮鸡蛋

昨晚:儿子于11:45回家,我为他做饭并与他交谈。这是一个很好的。他开始意识到现在开始尝试比50后悔更好。但后来我很清醒,我的旧的坏习惯开始了,我在网上冲浪了一个小时,直到1:40。 Bad..bad..bad。

所以今天我没有精力充沛,这不是一个非常富有成效的日子。

现在是晚上8点,还没有为女儿做今天的夜间活动。有一段时间她的音乐学校需要每天练习。这对我来说真的是必要的:不仅我能够确保她的日常练习,而且我还在日常工作中添加了一些其他东西。我认为它迫使我在我的日子里添加结构,我获得了一些自信和自主感。现在活动已经结束,我已经错过了one练习,其他的事情也开始下降了。

为什么? 1.强制性事件超过2.最初的兴奋消失。工作非常繁忙。累了,无聊,还是觉得不重要?

如何继续做那些事情?

Youtube课程,这是我想要每天做的另一件事。等等,或许可以将其命名为Daily太多,太僵硬,让它变得无聊和压力。将所有这些东西添加到日常工作中太难了,How about将其命名为5 + /周的东西。这听起来更好。来自daughter音乐学校的家庭作业日志是一个很好的样本。

今天尝试的新事物:西洋参泡水喝;正在进行中:运行3 + /周。已经做了3个星期;需要关注的事项:睡眠时间。

Got up at 7:30, left home at 8:50. Still not 8:30

First sent daughter to daycare, then went home to pick up son and sent him to bus stop. It is a long way for him going to school daily.

It is a 10 min walk from parking lot to office building. It was raining. Cannot recall anything

Left work early today to pick up daughter and back home around 5:00pm.

Daughter went to drawing with her dad, and I am making up some work hours at home.

Read blog from Eat to Live, and had my healthy supper: 水煮白菜和煮鸡蛋

Last night: son came home at 11:45, I cooked for him and talked to him. It was good one. He start realizing that start trying now is better than regret at 50's. But then i was so awake and my old bad habbit kick in, I surfed the net for an hour until 1:40. Bad..bad..bad.

So today I was not energetic, and it was not a very productive day.

It is 8:pm, have not done today's night routine for daughter yet. There was a time that her music school required daily practice. That is really something necessary to me: not only i was able to ensure her daily practice, also I got some other things added into the routine. I think it forced me to add structure into my day and I gained some confidence and sense of autonomy. Now the event is over, I missed a practice already, also other things start dropping. 

Why? 1. the mandatory event is over 2. Initial excitement worn off. 3. It is very busy at work.  Tired, bored, or does not see it as important?

How to keep doing those things?

Youtube lesson, this is another thing that I want to make it as daily. Wait, maybe name it as Daily is too much, too rigid, make it boring and stressful. It is too hard to add all those dozen things into daily routine, how about name it as 5+/week thing. This sounds better. The homework log from dd's music school is a good sample to use.

New thing tried today: 西洋参泡水喝; In progress: run 3+/week. Have been doing it for 3 weeks; Things to focus on: sleep time.

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论