青草依人

青草依人,痕迹天涯,追寻旧梦。
个人资料
正文

花开何处

(2018-04-12 21:25:04) 下一个

The forgot me flower

What drives me out every morning
Deep into the copse
In the good is it to hide myself
In the quiet grove
It grows in every field 

The flower forget me not
It shines down from the clear sky
In a blue light
And  if I try to tread them down
My foot recoils
Form the cup of every flower
A well-known face is pleading
Do you know in what garden 
The forget me flower grows?

I must seek this flower
wherever the search may lead me
It is not for the girls to wear
It isn't so beautiful
Yellow , yellow is its color
It wouldn,t do for a bouquet

每天早上是什么驱使我走出去
深入到山沟原野中
把自己隐藏在它里面

它躲在每棵树的身后
它躲在每丛草的根边
在茂密的丛林里
悄悄地疯长

这朵花不会忘记我
它从晴朗的天空照耀下来
在蓝色的灯光下倾洒下来
如果我试图靠近它
我的脚就会莫名退缩
从花的花瓣上
我看到一张纯真的脸在恳求
你知道在什么样的花园里
是我生长的地方吗?

我必须寻找这朵花
在我的花园里
有它生长的痕迹
或许它不属于小小的花园
或许它不适合女生般的美丽
黄色,黄色是它唯一的颜色
它做不成花束
它要任性地开在丛山之中。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.