知名度比较高的博客

我瞎写, 您瞎看; 我白写, 您白看.
个人资料
知名度比较高 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

我开完会,学完习,回来了。跟大家汇报一下心得。

(2008-12-16 09:39:12) 下一个
开会都是些破事儿,没什么可说的。

说说下面那个题。

首先,感谢-woth- ♀同学,丁庄秀园- ♂同学的最及时的回贴。尤其是-woth- ♀同学,一锤子就把我想偷懒,不努力的丑恶嘴脸揭穿了。再次,向woth- ♀同学致意最亲切的感谢!

谢谢-shortstop-同学的广泛猜想。虽然和我的专业差距较大,但是态度最认真负责的。向-shortstop-同学致意最亲切的感谢!

严重批判-中国心中国人- ♂同学。不但不回答问题,反而问问题。回贴态度不端正!

不过,对于-中国心中国人- ♂的问题,我的答案是:

http://blog.wenxuecity.com/blogview.php?date=200710&postID=22160


-單身老貓- ♂ 同学实在是个好同学,热心,主动。尤其也是属猫的。那什么,我就不说感谢的话了。周末有空,上我家吃鱼来!

严重批判-老忽- ♂同学。不是关键时刻不掉链子,回贴太晚! 我要是老板,一定把你炒了,不但炒,还得多搁葱,多搁蒜,多倒辣椒酱。

至于那个公式,经过狗狗的帮助,我已经弄明白了。下面是我回同事的email。哪位爱学习的,可以学习学习。如果发现我错了,就不必告诉我了,直接把教科书改过来就行。

Y = b2 + ( b1 − b2 ) ( 1 + ( x/b3 ) ^b4 )

in which Y is the response, b2 is the response at infinite analyte concentration, b1 is the response at zero analyte concentration, x is the analyte concentration, b3 is the inflection point on the calibration curve (IC50), and b4 is a slope factor. This model has several useful characteristics. The response is monotonic, increasing with concentration if b1 < b2 and decreasing if b1 > b2 (note that the same flexibility can be achieved by allowing b4 to be either positive or negative, but by convention b4 is usually assumed to be greater than 0). The calibration curve is symmetric around the b3 (IC50, inflection point 50) concentration b3, with a response at that concentration of (b1 + b2)/2. The slope parameter, b4, defines the steepness of the curve. Since the curve is sigmoidal in shape, the slope (ie, first derivative) is changing throughout, but at the IC50 the slope is given by b4(b2 –b1)/4b3.

谢谢大家给我的指导和帮助!

我吃饭去了。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.