个人资料
  • 博客访问:
正文

6/30 星期五

(2006-06-30 01:25:47) 下一个

终于到周五!!!情绪好得不得了,最近一直在听许美静的[阳光总在风雨后].很是喜欢.前几天读到8卦新闻,说许美静有点精神失常,真是为她惋惜,我很喜欢她的声音,她的歌和她低调的风格,真想不到她会为情所困,最终毁掉自己的事业.

"...谁愿常躲在避风的港口,宁有波涛汹涌的自由...",特别喜欢这句歌词,有什么可以比自由更让人快乐?

昨晚为了欢迎TEAM新成员,大家一起去吃晚饭,一家很不错的FRENCH RESTAURANT,WINE好喝得不得了.TEAM里的S君是单身,此人极严肃,又特别小气,没有女朋友其实也是理所当然,但大家平时工作实在无聊,于是拿他开涮.M君通过他自己的女性朋友给S君安排了一次BLIND DATE,这个周六,大家都为这件事兴奋,S君紧张得很.日本人很SHY,通常不会参加1对1的BLIND DATE,所以有这样一种形式叫做GOUKUN,相应人数的男女一起出去,给大家一个互相认识的机会,接下来如何发展,就完全看个人.M君给安排的是4对4的GOUKUN,M君的女性朋友找了她的3个女性朋友,男生这边,S君,以及S君的2个男性朋友,另一个是朋友的朋友.8个人没有见过面,互不相识,我们都迫切想知道这次GOUKUN会有怎样的进展,恨不得去现场观摩.昨晚本来是新成员的欢迎会,结果最后变成了S君的REHEARSAL,大家都给他胡乱出主意,例如,如果女方都很丑,事先设定电话ALARM,然后假装家里有事开溜;吃饭时要注意的事项;点菜的时候应该点什么...S君脸色越来越沉重,大家却都乐不可支.

我很喜欢和LEADER一起吃饭,他特别会点菜,而且非常懂得什么样的WINE适合什么样的晚餐.LEADER曾经在欧洲住过数年,脾气很好,人非常的NICE,wise,mature,intelligent,generous,a typical gentleman.我很喜欢LEADER,不涉及男女私情的喜欢,准确的说,应该是非常的欣赏,RESPECT.我想,人的感情真的是非常复杂,在怎样的条件下,才会对一个人产生爱慕之情.大概,第一是要有physical attraction, before you know the person, then after you guys getting to know each other, you need to get attracted by his/her personalities, now love coming by. Ok, then what abt this case? You like his/her personalities very much, but no physical attraction at all, I guess, it wouldn't work out, in this case, people become friends. In other words, love is more like mission impossible, its not easy to find someone whose personalities interest you very much at the first step, and this person happens to have enough physical attraction to you...it sounds quite difficult already, and plus other subjective conditions, like race, age, financial ability...blah blah blah...how much chance left for us to fall in love???

我喜欢的人这个周末在SF,他的朋友试图hook up him with some girl, of cos, that girl will be there too. Apparently I dont like that situation at all, but have nothing to do with it. 轶强烈建议我积极表白,抓住自己的机会,可是,我做不到.倒不是因为面子,自尊之类无足轻重的东西,我得承认,I am not sure...not sure if I can make this exclusive, I am afraid of something, but dont know exactly what it is. 还是不要想太多, let love find me.
    

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
jgey 回复 悄悄话 恋什么爱阿,我最近忙死。。。
等忙完之后,再好好酝酿一下我的失恋情绪吧。
没戏,it just didnt work out, guess he is not the right one, and when i get time, have to start my journey of searching the god damn right one again.
I just so exhausted with all of this "are you the right one? maybe...or maybe not" game, cant it just be a little bit simple??? like some sign, some clear message or whatever that makes sense.
its 1'30am, i am home, on an IM conference, desperately checking on the server which just down...this is really depressing!!!
小蝎子 回复 悄悄话 elpher, 谢谢鼓励啊!!! 可是那晚自己想了想, 一想到偶到餐厅时的情景, 偶就忍不住在笑, 不知道为什厶, 所以偶还是跟人家说不去了. 我怕到时对方以为我是花痴什厶的, 怎厶一见面就笑. 哈哈哈.

我也不知道为什厶, 反正自己一想一下那情况我就忍不住了, 感觉满搞笑的.

下次吧, 下次我会早点告诉你, 你帮偶做做思想工作, 好让偶有足够的勇气壮起胆来去吃那餐饭!!! ^_^

jgey最近是不是忙恋爱了, 好像也不多见啊.
elpher 回复 悄悄话 蝎子,去吧... 我觉得不要错过才是,说不定就碰上了...
ywddj@hotmail.com 回复 悄悄话 什么时候我也要开始写日记。。。
小蝎子 回复 悄悄话 我最近也比较搞笑, 老被人说介绍男朋友给偶啊, 哈哈哈.
ttmouse 回复 悄悄话 I agree with you. If he is attracted to you, more importantly, knows exactly what he wants, he will not let you go easily. When two persons approaching the subject with the different paces, there will be problem rather than romance. Everyone wants the best for oneself, however,"want" simply is not enough. Luck, demanding, high expectations, patientce, ..., etc.

You have all characteristics that you can work on to demand the best. I sincerely wish you the best LUCK!
登录后才可评论.