云轻云淡

哪里有爱,哪里就是家。
个人资料
正文

儿子的择偶观。

(2014-12-02 09:35:32) 下一个
前些日子,无聊地问过儿子喜欢什么样的女孩,他的回答令我有些惊讶,七八条中没有提到长得怎么样。不知道这算是当妈的教育成功还是失败。:)

Not in the order of preference:
 
Knowledgeable
Sense of order (not in the meaning of organized)
Sense of humor
Not a sexist or racist (那天正好Ferguton 闹事)
Trustworthy
Good of persuading people to do something
Intelligent

而我觉得对女孩子最重要的是: 善良,聪明,漂亮。 所以我启发儿子: 那两条呢? 他加上:

Nice
Average to great looking

我: Why average not good? 
儿子: Everyone will appeal to someone. 
我:What if your children are not good looking? 
儿子: As long as they are average, I'm fine. 

欧,这个妈。:)
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
TJKCB 回复 悄悄话 He makes me laugh - Why married him? I heard only one reason for a few Caucasian girls said about her hubby.
登录后才可评论.