提高美语

目标是能说,能写地道的美语
正文

我用大白话翻一下小曼的诗情画意,望小曼不戒意

(2012-09-11 16:23:47) 下一个

我今天早上7点半开始跑步。今天天晴,有风。我跑的路线基本和昨天的一样,基本是兜一大圈回家。从小区出发,我沿着附近树林里那条大约半公里长的power line(不知道中文如何说),朝山坳那边跑去。路旁草丛小虫呢喃,仍没见秋入横林。 听说秋天要在9月中才开始呢。不过很多诗人应该开始吟诗了吧,反正我不是诗人,不明白这个。原以为会很凉,所以出门前我把那件花里呼俏的薄外套披上,结果没跑几步就热起了来,我就把它系在腰间,就这样一路轻舞飞扬气定神闲地跑,像是跑出了一点气球的感觉了,可是当我看到地上我短小的影子时我又感觉自己像只木桶在挪动。 过了大约5分钟我突然想转个方向 --往山顶跑。 到了山顶,让我眼前一亮的是在阳光照射下那泛着粼粼波光的一泓海水。更远处,山外有山,岛外有岛,那就是大西洋的边角了。平林漠漠烟如织,寒山一带伤心碧,江山如此多娇,就是没有一寸土地是属于我的。不过没关系,我学着Tom Buchanann 那样大手一挥,大半个地球就被我划了下来了。指点江山的感觉也不过如此。继续跑。。。

I started running at 7:30AM. Today’s weather is Sunny but windy. I ran the same route as yesterday - starting from my subdivision, passing through a half kilometer power line towards the valley. Along the way there are patches of green grass with birds chirping. Autumn has yet to come. It is believed starting in September. Nevertheless, it will not prevent poets composing. I wouldn’t know as I’m no poe

Thought it might be cold so I donned on a colorful jacket. Few steps into the running, I started sweating, I tied the jacket on my waist and keeping running freely, feeling like a balloon in the sky. Suddenly I saw my own shadow on the ground, looking like a moving cask. Five minutes later, I made a turn and ran towards the hill. On the top of the hill, my eyes were brightened by glowing reflection from the sea water under the sunlight. Far, far away, mountain after mountain, island beyond island, it is the edge of Atlantic Ocean. Forests, mountains and beautiful lands, none of these are mine. That’s not a problem. Like Tom Buchanann moving his broad flat hand, I will move my tiny fine hand, just like that; half of the earth is under my feet. Ha, that’s how it feels. Keep running…

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.