风中的豌豆花

股市有风险, 投资需谨慎
个人资料
正文

毕业生- Scarborough Fair

(2012-08-11 21:29:03) 下一个


Scarborough Fair

From the Film"The Graduate" By Paul Simon&Garfunkle

电影《毕业生》插曲 保罗.西蒙,加丰科演唱


Are you going to Scarborough Fair
Parsley, sage, rosemary and thyme
Remember me to one who lives there
She once was a true love of mine

Tell her to make me a cambric shirt
Parsley, sage, rosemary and thyme
Without no seams nor needlework
Then she'll be a true love of mine

Tell her to find me an acre of land
Parsley, sage, rosemary and thyme
Between the salt water and sea strand
Then she'll be a true love of mine

Tell her to reap it in a sickle of leather
Parsley, sage, rosemary, and thyme
And gather it all in a bunch of heather
Then she'll be a true love of mine


斯卡布罗集市

你要去Scarborough Fair吗?
那里四处充满了馨香
请代我向住在那里的人问好
她曾经是我的爱人

告诉她帮我编织一件白色衣衫
那里四处充满了馨香
不要有缝隙也毋须用针
她将成为我真正的爱人

告诉她帮我找块儿土地
那里四处充满了馨香
就在咸水和海滩之间
她将成为我真正的爱人

告诉她用羽毛镰刀收割
那里四处充满了馨香
并用希瑟布来收集
她将成为我真正的爱人

 


 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.