碧天如水月如眉

许多事不可做,许多事不屑做,又有许多事做不出;既不能解释,又不能抱怨;就是穷酸一书生。
个人资料
  • 博客访问:
正文

给我的朋友们

(2005-09-19 20:28:08) 下一个
A guy was walking down the street when he falls in a hole. The walls are so steep he can’t get out. A doctor passes by and the guy shouts up: “Hey, you! Can you help me out?” The doctor writes a prescription throws it down in the hole and moves on. Then a priest comes along and the guy shouts up: “Father, I’m down in the hole. Can you help me out.” The priest writes out a prayer, throws it down in the hole and moves on. And then, a friend walks by: “Hey, Joe. It’s me. Can you help me out?” And the friend jumps in the hole. Our guy says: “Are you stupid? Now we’re both down here.” The friend says: “Yeah, but I’ve been down here before and I know the way out.” ------------------------------------------------------- 朋友是什么?当你身处困境,他是那个对你说“这是我曾经历过的,让我带你离开”的人。 我不是个做朋友的料:经常性消失的无影无踪;出门时几乎永远听不到电话铃声;和书腻在一起的时间远多于和朋友相聚…… 但我记得一句话: 朋友,不一定是平时面对面的,但一定是危险时候可以背靠背的那个人。 那时,我会在。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
jgmm 回复 悄悄话 "朋友,不一定是平时面对面的,但一定是危险时候可以背靠背的那个人。
那时,我会在。"

为这句话,认定你是正直的人,可以靠的朋友。
天眉很会文字。是我喜欢的那种。
祝福你!
天黑了 回复 悄悄话 you are right
登录后才可评论.