个人资料
正文

红莓花儿开

(2014-05-12 22:22:37) 下一个
  

【俄罗斯经典歌曲】:红莓花儿开

制帖/伴奏提供:10点
/翻:叶子
 
田野小河边红莓花儿开,
有一位少年真是我心爱。
可是我不能对他表白,
满怀的心腹话儿没法讲出来!
 
他对这桩事情一点儿不知道,
少女为他思恋天天在心焦。
河边红莓花儿是已经凋谢了,
少女的思恋一点儿没减少!
 
少女的思恋天天在增长,
我是一个姑娘怎么对他讲?
没有勇气诉说,我尽在彷徨,
我的心上人儿自己去猜想!
 
 
Red Berries in Blossom
 
Red berries blossom beside a rural stream.
I met a young guy and felled in love with him.
But it's hard for me to say it out,
All my affections were spoken without.
 
He knows nothing about my passion,
I miss him daily under great tension.
Red berries beside the stream have faded,
My yearning for him hasn't degraded.
 
My passion for him is increasing daily,
I am a lady and how could I tell him directly?
No courage makes me feel at loss,
My dear, please guess my deep feeling across!
 
 



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (7)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论