个人资料
正文

红莓花儿开

(2013-03-20 20:41:03) 下一个
  

【俄罗斯经典歌曲】:红莓花儿开

制帖/伴奏提供:10点/翻唱:叶子
 
田野小河边红莓花儿开,
有一位少年真使我心爱。
可是我不能对他表白,
满怀的心腹话儿没法讲出来!
 
他对这桩事情一点儿不知道,
少女为他思恋天天在心焦。
河边红莓花儿已经凋谢了,
少女的思恋一点儿没减少!
 
少女的思恋天天在增长,
我是一位姑娘怎么对他讲?
没有勇气诉说,我尽在彷徨,
让我的心上人自己去猜想!
 
 
Russian love song: Red Berries in Blossom
 
Red berries blossom beside a rural stream,
I met a young guy and felled in love with him.
But it's too hard for me to express my feeling,
All my affections were hidden without speaking.
 
He knows nothing about my passion,
The girl misses him with anxious.
Strawberries beside the stream have faded,
The girl's yearning for him hasn't decreased.
 
The girl's passion is increasing each day,
I am a lady and how could I fire away?
I don't have courage to tell him and feel at loss,
My dear, just guess my feeling across!
 
 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (26)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论