真土的后花园

天空有鸟飞过,却没有留下踪迹。
个人资料
  • 博客访问:
正文

All of me

(2019-01-18 17:29:55) 下一个

All of me

 

1/18/2019

 

某个春天的晚上,女儿让我听一首歌:听着听着,女儿说:妈妈,这首歌唱的就是你和爸爸。

很荣幸也很感动……彼时我的15岁的女儿,竟然这样评价她爸妈。这就是那首歌All of meJohn Legend唱的:

 

What would I do without your smart mouth

Drawing me in, and you kicking me out

Got my head spinning, no kidding, I can’t pin you down

What’s going on in that beautiful mind

I’m on your magical mystery ride

And I’m so dizzy, don’t know what hit me, but I’ll be alright

My head’s under water

But I’m breathing fine

You’re crazy and I’m out of my mind

'Cause all of me

Loves all of you

Love your curves and all your edges

All your perfect imperfections

Give your all to me

I’ll give my all to you

You’re my end and my beginning

Even when I lose I’m winning

'Cause I give you all, all of me

And you give me all, all of you

How many times do I have to tell you

Even when you’re crying you’re beautiful too

The world is beating you down, I’m around through every move

You’re my downfall, you’re my muse

My worst distraction, my rhythm and blues

I can’t stop singing, it’s ringing, in my head for you

My head’s under water

But I’m breathing fine

You’re crazy and I’m out of my mind

'Cause all of me

Loves all of you

Love your curves and all your edges

All your perfect imperfections

Give your all to me

I’ll give my all to you

You’re my end and my beginning

Even when I lose I’m winning

'Cause I give you all of me

And you give me all, all of you

Give me all of you

Cards on the table, we’re both showing hearts

Risking it all, though it’s hard

'Cause all of me

Loves all of you

Love your curves and all your edges

All your perfect imperfections

Give your all to me

I’ll give my all to you

You’re my end and my beginning

Even when I lose I’m winning

'Cause I give you all of me

And you give me all of you

I give you all, all of me

And you give me all, all of you

 

简言之,就是花样秀恩爱。可是他娶了个有个性的女人,这个女人不只有个性,还有脾气,却没有健康。

 

正如歌中唱的,我拿你怎么办好呢?你伶牙俐齿,总之说不过你。你诱我掉陷阱,我也无能为力,只剩爱你一条出路,我决定爱你。就是吵架输了,我也没输,我的输和赢都是你,你是我的堕落,你最让我分心,你是我的韵律和忧郁。你是我的起点和结束。

 

然后某一天,突然感动,发给先生听这首歌。他没说什么。只是格外温柔甜蜜。而他实在已经很温柔甜蜜了。

 

夫妻关系,如鱼饮水,冷暖自知。我知他他也知我,而都被儿女看在眼里。女儿有时说妈妈很sassy。我和妈妈是朋友。爸爸是好爸爸,只是不理解她。我说: “每个家庭都需要一个爸爸一个妈妈。两个都像你妈妈这样,日子不要过了。如果都像爸爸这样,也会有些无趣。所以要有这样的爹和妈。那也是。女儿笑。奇怪一些男孩子很喜欢欣赏与自己个性不同的女孩,女孩子也是。我固然伶牙俐齿,常设陷阱,他有时本着太太说话就同意的原则,义无反顾地跳进去了,结果被太太责备,方知自己又被套进去了。然后就长了心眼儿,可是秉性是谦谦君子,还是难免常中圈套。而有意无意之间这样的对话已成了我们的日常。

 

可是偶尔也会这样:某天傍晚,突然看到他text过来: the sky is beautiful。看暮霭绚烂,我厨房的窗子、living room的窗子,family room的窗子都对着一大片森林。错落有致的树和透过冬日灰黑树枝的,金黄淡紫绯红的暮霭,在他办公室的窗前,也在我的眼前。

 

 

我知他的初心,他也知我的。

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.