原汁原味不转帖

阳盛则四肢实,实则能登高也。
个人资料
木愉 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

洋书法弟子的书法和自嘲诗

(2016-05-26 19:56:44) 下一个

我的书法洋弟子每天都要在面书上发表一首诗,今天写的这首名叫书法。大意是:墨是徽墨,纸是宣纸,我不配。墨和纸都从中国远道而来,我拙劣书写简直是暴殄天物,我成千上万次颤抖着临贴,我提醒我:完美是死路一条,但自满就是投降。

 

Shu fa

The ink is so black

I don't feel worthy of it

my brush has come all the way

from China, and the paper too

it's hard to come by, and I

hate to waste it with my

scribbling, but I press on

copying characters thousands

of years old with my shaky

hands - I remind myself

that perfectionism is a dead end

but complacency is a surrender

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.