无根草的博客

我们可以长得很高很大,却还不是树。
正文

夏威夷甜面包(图)

(2009-02-09 12:16:46) 下一个

您买过这种King’s夏威夷甜面包吗?

 

http://www.kingshawaiian.com/products/products_original12pk_main.php

 

我的两儿子都很爱吃。我在网上找到了recipe,试了两次都失败了。昨天调整了一下,终于做成了,很好吃。本来没准备照相,所以没有留下好的来照,只好凑合了。

 

 

Bread Machine Hawaiian Sweet Bread Recipe

3 tea spoon Dry yeast

1/2 cup Sugar

3 cup all purpose flour

3/4 tea spoon Salt

2 table spoon Dry milk

2 table spoon Instant potato flakes

1/4 tea spoon Lemon extract

1/4 tea spoon Vanilla extract

2 Eggs

4 table spoon Butter

1 cup Warm water

 

Measure ingredients into the bread machine in the order suggested above.

Set machine for dough. Place dough in a 9x9 inch loaf pan.

Allow to rise for another half an hour. Brush a layer of vegetable oil on top.

Bake in a preheated 350 degrees F (175 degrees C) oven for about 20 minutes.

Crust should be golden and bread should sound hollow when thumped.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
RootLessGrass 回复 悄悄话 谢谢你告诉我!我正想做带馅儿的呢。以前吃过一种椰子花生馅儿的面包,很好吃,我想下一次试一试。
亮亮妈妈 回复 悄悄话 谢谢你。照着这个方子做了,很成功,面包很好吃。我还做了几个加了豆沙馅儿的,有点像中国城里卖的豆沙面包:)
登录后才可评论.