正文

昨天晚上我站在你的床前

(2011-02-20 10:26:23) 下一个


 
 
网友白菜妈妈转贴了一首好诗,献给彩虹桥那边的青蛙老锈金花海滴Tabby。。。

我试着翻译了一下。

 
 
I Stood By Your Bed Last Night


I stood by your bed last night, I came to have a peep. I could see that you were crying, You found it hard to sleep.I whined to you softly as you brushed away a tear, "It's me, I haven't left you, I'm well, I'm fine, I'm here."I was close to you at breakfast, I watched you pour the tea, You were thinking of the many times, your hands reached down to me.I was with you at the shops today, Your arms were getting sore. I longed to take your parcels, I wish I could do more.I was with you at my grave today, You tend it with such care. I want to reassure you, that I'm not lying there.I walked with you towards the house, as you fumbled for your key. I gently put my paw on you, I smiled and said "it's me."You looked so very tired, and sank into a chair. I tried so hard to let you know, that I was standing there.It's possible for me to be so near you everyday. To say to you with certainty, "I never went away."You sat there very quietly, then smiled, I think you knew, in the stillness of that evening, I was very close to you.The day is over... I smile and watch you yawning and say "good-night, God bless, I'll see you in the morning."And when the time is right for you to cross the brief divide, I'll rush across to greet you and we'll stand, side by side.I have so many things to show you, there is so much for you to see. Be patient, live your journey out ... then come home to be with me.

- Author unknown


 
 昨天晚上我站在你的床前

昨天晚上,
我站在你床前,
为的只是来偷看你一眼。
你在哭泣,辗转难眠。

当你擦拭泪珠时,
我的耳语你是否听见,
“是我,我从来没有离开过你,
我很好,真的很好,我就在你身边。”

早饭时,
我靠近你,
你倒了一杯茶,
无数回,
我看到你的手又伸到桌子下面,
跟往常一样,
想来抚摸我的头我的脸。

今天,
我陪你去商店,
你的胳膊又疼又酸。
我多么希望我能帮你拿着包啊,
为你做更多是我的心愿。

今天,
我陪你去墓地,
看你细心地在那里清理。
我真想告诉你,
我其实并没有躺在那里面。

我陪你走回家,
当你的手在摸索着钥匙时,
我轻轻地把爪子搭上去,
“是我呀,”
我的微笑你是否看见?

你看上去是如此的疲惫,
瘫在椅子里。
千方百计地想让你知道,
我其实就在你的身边。

我每天都在这里,
你要知道,
“我从未离开过你身边。”

你安静地坐在那里,
终于露出一丝笑颜,
我想你开始感觉到了,
我是如此地靠近你,
在这个静谧的夜晚。


白昼过去。。。
我微笑着,
看着你打了个哈欠,
说,“晚安,宝贝儿,
上帝保佑你,早上见。”

终究有一天,
当我们跨越时间和空间的分隔再次相见,
我一定会飞奔到你的身边,
像以往每次见到你一样,
献上我热切的问候,
我们还会像以前一样寸步不离,
并肩向前。

我还有很多很多话想对你说,
有很多很多东西想让你看。
请你耐心点儿,
当你完成了你的人生旅途之后。。。


回家,我们再见。

作者:无名氏





















[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.