YiJuHua の Blog (部落)

心有灵犀不言而喻人间事 肚大能容海腾云沉天下物
个人资料
正文

【Tonight I Celebrate My Love for You -- 今夜 我庆典我给你的爱】

(2016-02-16 16:18:25) 下一个
 
 
 

 

 

 

 

 

 

今夜 我庆典我的爱给你

是32年前唱响的一首对唱情歌 旋律舒展优美 唱词直白内涵

世上有芸芸翻唱续唱新唱 但 都不抵 1983年 布莱森和弗莱克的原唱首唱 

这也是他俩的成名曲 由此歌而大紫大红

令人遗憾的是 迄今尚未有 信达的汉版

且译如后    以飨好者

 

"Tonight, I Celebrate My Love"

is a song written by Gerry Goffin and Michael Masser

recorded as a duet single by Peabo Bryson and Roberta Flack and released in 1983.

It became a big hit for both singers.

It boosted the careers of both stars and brought them both a return to prominence. 

 

Lyrics   歌词

 

Tonight I celebrate my love for you    今夜 我为你庆典我的爱
It seems the natural thing to do  这是极自然的事儿
Tonight no one's gonna find us   今夜 没人可找到你我
We'll leave the world behind us   我俩也把这个世界置之脑后
When I make love to you   我只与你交合

Tonight I celebrate my love for you   今夜 我庆典我给你的爱
And hope that deep inside you'll feel it too   希望深处里你也同感
Tonight, our spirits will be climbing   今夜 你我的灵魂升跃
To a sky filled up with diamonds    到那充满晶钻的天空
When I make love to you tonight  
今晚与你交合时 

Tonight I celebrate my love for you   今夜 我为你庆典我的爱
And that midnight sun is gonna come shining through   那 午夜的太阳将照耀我们
Tonight there'll be no distance between us   今夜 你我密不可分
What I want most to do is to get close to you tonight   我只想紧紧地依偎着你

Tonight I celebrate my love for you   今夜 我庆典我给你的爱
And soon this old world will seem brand new   那个旧世界似即将新生
Tonight we will both discover   今夜 你我将发现
How friends turn into lovers   朋友如何变成爱人
When I make love to you   当我与你胶着时

Tonight I celebrate my love for you   今夜 我为你庆典我的爱
And the midnight sun is gonna come shining through   那 午夜的太阳将照耀我们

Tonight there'll be no distance between us   今夜  你我毫无间隙
What I want most to do is to get close to you   我只想紧紧地靠着你

Tonight I celebrate my love for you   今夜 我庆幸我你的性爱
Tonight   今夜

 

 

【今夜 我庆典我的爱!】

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.