正文

Spirit -- I will always return (Finale) 歌词的汉译

(2010-04-10 22:49:28) 下一个

Spirit -- I will always return (Finale) 歌词的汉译

 
我将永远会回到你的身旁

我听到风儿在呼唤我的名字,
那声音在引导我重新回到我的家乡。
它点燃了我心中的火焰,-- 那火焰还在燃烧
我将永远会回到你的身旁!

我知道路很漫长,
但我的家就是你所在的地方。
无论你住在哪里,
-- 我都能找到我的家乡。

我要象奔腾的河流一样飞跑
-- 我要跟随太阳哪怕走到天涯海角
我要象雄鹰一样飞翔,
-- 飞到我属于的地方。

我无法忍受分隔我们的距离,
我不要一个人去孤独地梦想。
我要马上见到你,是的,
我已经走在回家的路上。

现在我终于知道,
我所有生命之路的最终归宿都是你。
在那黑暗的时刻,
是你的光明引导我度过困难的时光。

你象河流一样奔腾不息,
你象太阳一样光芒万丈,
你象雄鹰一样展翅高飞,
你是我生命唯一的向往。

我经历过多少苍桑,
但我所有的经历都告诉我,
无论发生什么事情,
我将永远,永远会回到你的身旁。


附原文:

I will always return 
 
I hear the wind call my name
The sound that leads me home again
It sparks up the fire - a flame that still burns
To you I'll always return

I know the road is long but where you are is home
Wherever you stay - I'll find a way
I'll run like a river - I'll follow the sun
I'll fly like an eagle - to where I belong
I can't stand the distance - I can't dream alone
I can't wait to see you - Yes I'm on my way home

Now I know it's true
My every road leads to you
And in the hour of darkness
Your light gets me through
You run like a river - you shine like the sun
You fly like an eagle -You are the one
I've seen every sunset
And with all that I've learned
Oh it's to you - I will always, always return

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.