个人资料
正文

Blue Masks

(2006-01-20 23:03:09) 下一个
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (9)
评论
地中海人鱼 回复 悄悄话 蓝色是绘画中最难搭配的色彩,因此是最避免用的色彩。。。

在此用蓝色作面具强烈突出了脸部。难道是想告诉观众什么吗?
影云 回复 悄悄话 that song reminds me of one of your "old" poems, "美国街道"

"有人向喷泉里投硬币
有人朗读圣经
有人向咖啡里加炸药
有人在音乐中挣扎"
LTG 回复 悄悄话 zf,

your "随兴联想" is very nice!!!reminding me of that old song from the old american movie....

sd,

thank you so much for sharing!! please don't apologize for your generous sharing!

:)
知凡 回复 悄悄话 其实一幅画没有解读,画里的人形是男是女我都没想:)

我只是在当时随兴联想而已。。。现在看又有许多其他的想像。。。:)

即兴联想,慢慢感觉。。。:)

。。。

“别说什么” “别说你不用说”

“你的眼睛已经告诉了我”

。。。

“I never looked

into those eyes

in my dreams

...“

... blue masks?:)

谢谢水滴的歌声!!

by水滴 回复 悄悄话 How about this one? It doesn't match with the picture well, also I didn't sing well. Oh, well, 凑合听吧。

请跟我来

(男)我踩着不变的步伐
是为了配合你到来
在慌张迟疑的时候
请跟我来

(女)我带着梦幻的期待
是无法按捺的情怀
在你不注意的时候
请跟我来

(女)别说什么 (男)别说什么
(女)那是你无法预知的世界 (男)世界
(女)别说你不用说 (男)别说~~你不用说
(女)你的眼睛已经告诉了我 (男)了我

啊啊啊

(合)当春雨飘呀飘的飘在
你滴也滴不完的发梢
戴着你的水晶珠链
请跟我来



LTG 回复 悄悄话 hi guys, how r u !!

thanks!! y.y.!

nice song, zf!

"three coins in the fountain,
which one will the fountain bless?
..."

Holidays in Rome?

:)

s.d.,

yeah, i love "pure" colors....

maybe you can sing this one too!

cheers!!

by水滴 回复 悄悄话 why blue masks?

LTG: I noticed that you love primary colors and sharp contrast.

ZF" interpretation is very interesting...:)
知凡 回复 悄悄话 Three women at the fountain
Three women dance
Three women in blue masks

I like the shapes of the three women,
and their blue masks…
and the oval (egg) shape…

three women are dancing
three women are one
who is giving birth to herself
by dancing in blue masks…
影云 回复 悄悄话 wild wild imagination . . .

love it!!!
登录后才可评论.