个人资料
落花飘零 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

一次次地哭泣

(2005-01-21 19:24:41) 下一个

今天拿到了成绩,本来也没什么,但是爸爸上网了。他总是在上海天还没亮的清晨就急急地上来说几句,生怕我睡得晚了。听到爸爸透着浓浓睡意的声音从那边传来,我告诉他我成绩拿到了,然后就忍不住哭,越哭越响,泪水止不住地汹涌。

等到我能说话了,爸爸才怯怯地问,考得好不好?我告诉他成绩,爸爸爽朗的笑声就传过来,穿过浓厚阴沉的云层,穿过厚厚的积雪,来到我的小屋,让我忍不住又开始呜咽。过了一会儿,爸爸让妈妈过来和我说话,妈妈对我说,女儿啊,妈妈真高兴,为你骄傲。我一边擦眼泪,一边笑着。

父母的声音在这个冬季支持着我,又在这个时候让我的感情彻底溃堤,不可收拾。

记得考试前一个月,做模拟题的结果惨不忍睹,让本来已经身心俱疲的我几乎绝望。

笔记本上的对话框里,妈妈说太苦了,就回来吧。我看着那一句句慢慢打上来的话,就把脸埋在自己的臂弯里,坐在凌晨图书馆的角落里无声地恸哭。自从来了美国就分分秒秒绷紧了的神经,完全放松了,妈妈远远地让我奢侈地流了一回泪。哭完了,我觉得轻松了很多,后来还有比那次更糟糕的模拟成绩,都没有让我再气馁过。

今天又哭了,真是不争气。要坚强起来,走完这条望不见尽头的路。

座右铭:要生存,先把泪擦干。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (30)
评论
我爱宝贝儿 回复 悄悄话 看完你的这篇文章,看到了最后一句话,想到了我当年在中国医院里考研究生的情景,几乎是一模一样。我们那个小医院里,我考研究生便受到了很多人的排挤和嘲笑,我的压力很大,当时经常是一边看书一边落泪,在纸上写“要生存,先把泪擦干”来鼓励自己坚持下去。
现在我也要考board了,压力远没有当初那么大,可能是有退路的原因吧。
握手....
心有千千结 回复 悄悄话 祝贺你呀!
把你的如何爱下去都看完了.好喜欢你的故事,你的文笔.那些熟悉的医院生活经你的笔生动的再现.文中的主人公应该是你的影子吧.先看的文章,后看的你的照片,觉得那文中的可爱又聪明的女孩和照片中的女孩很吻合.
你考完了所有的考试了么?包括临床技能?以你短短的中国医生经历能把你在各科室的医疗工作写的如此生动,细致,你真的非常适合做医生.
希望多看到你的文章(也可以写写你在美国考医生的故事),希望早日看到一个美丽聪惠的可爱女孩在美国实现她的梦想.
SeaLily 回复 悄悄话 Hi,

I have a question? How do you can pass the doctor exams? Is there any requirements? I got a bachelor degree in clinical medicine in China and I am F1 status in U.S. I also would like to try to be a doctor in the future. Could you tell me the requirements? Thank you very much!

I love the articles you wrote, those beautiful stories happened in hospital. They remind my precious young time when I was an intern in the hospital. By the way, our ages are same.

SeaLily









化学键 回复 悄悄话 我原来只知道上海小白菜,没想到还有蟹粉小笼包,快条件反射了 :=)
我有个同学就在谱东发财-ing。我想自己再干几年吧,等到不在乎赚多少,只想干自己想干能干的事的时候再说吧。
落花飘零 回复 悄悄话 thanks, i will remember your words!
i am so excited, i will fly in ten hours.:)
take care.talk with you later when i come back!
skyblue 回复 悄悄话 Happy Chinese New Years to you too.
No, I didn't take the Kaplan course in any step preparation. But I bought the online course from WWW.USMLEWORLD.COM for one month for the CS. I only used for two weeks. The course provides SP cases and practice cases. It pretty much covers almost all the SPs you would encounter at the real test. Practise really hard and get familiar with all the cases will definetely do the work. I practised with the girl next door. Hopefully I will pass.
I was from Shanghai but attanded another medical school, SMU, you know, it is Fudan medical center now.
The best part of going back to Shanghai was to find out a close friend also back in town from Japan. We haven't seen each other for 8 years. Time really flies.
落花飘零 回复 悄悄话 没关系啊,你说出来吧,我就是典型的上海女人,心胸狭窄,说话尖刻,年纪不小了还看韩剧做着发财梦。嘻嘻。
我爱上海,留恋上海,想念上海,恨不得现在就已经在上海了。欢迎你来上海创业,很爽的,我看到很多精英人士在上海成功圆梦。到时候请你吃蟹粉小笼。
化学键 回复 悄悄话 从没有去过"香海"。很想以后去那里教书,并做点研究,或者开个小公司... 总之,做点自己的东西吧。不过,听说那里的人排外啊,还有一些不好听的话,这里就免了。有点怕。不过,光道听途说总是不好,可能那些都是历史吧。我见过一个那里的女同志就很不错,还有象你老爸那样的大好人也不少吧,呵呵。
落花飘零 回复 悄悄话 really, you are from shanghai too?! such a nice coincidence!
i just left shanghai about one year, so probably will not feel much difference there, i just miss my parents and my friends badly, well, food also.:)
i will register for step 2 and cs together as soon as i come back, hopefully it will come smoothly, they are so expensive, i will feel really hurt if the money wasted.:P
did you take CS training in kaplan? i am still debating about it.
thank you for leaving the encouraging words here, wish you a nice and warm chinese new year!
skyblue 回复 悄悄话 Thank you. I am at the end of my interviews. Still waiting for the CS score, pain in the neck. Hopefully I could get it by Feb. 23rd, otherwise I will be kicked out from match automatically.
Don't worry about reading now. I took three months off after Step1 and read three months to take the test. You will do very well in step 2 since you have done well in Step 1. Enjoy your time in Shanghai with your parents and friends. "Time flies. Spend most of it with the people you love most" I got this from a fortune cookie long time ago. Still remember it.
Actually I just got back from Shanghai four weeks ago. Kind of dissapointed with the changes around the city. But food is good and friends are nice to see.
落花飘零 回复 悄悄话 CB(化学键简称):
a.我也很喜欢台湾的流行歌曲,但我是正宗大陆血统,
b.我非常讨厌化学,为了考医学院没办法选了化学,你的名字让我噩梦重现啊。
c.我的路还很长,最后的结果谁也说不出,谢谢你的祝愿,但愿如你所言。
化学键 回复 悄悄话 Sorry! I was just joking...

Actually I am not that old enough to be your uncle, :-) and I just left school 3 years old, although I had been in schools for many years :-)

Last week, I was busy in helping my REAL niece in China in solving a high-school physics problem, which is not that easy, and took me almost 10 minutes to get it done :-)

I guess you are going to be a doctor soon, right? I am sure you will be a great doctor. Good luck for you!

BTW, did you come from Taiwan? I really love the pop musics from that island.

-Chemical Bond
落花飘零 回复 悄悄话 thank you very much for the suggestions, very precious for me, i will remember them.:)
actually i was very lagged back after the step 1,just don't want to study, and now i am back to china take a vacation, so i am worried about my step 2 study.:P
are you in match process now, if so, wish you best luck!
skyblue 回复 悄悄话 congratulations! You are half way there! You will be at where I am now by the end of this year.(actually, we have the same score. I assume yours is step 1 score.) Step 2 is much easier to read although not many good review books out there. (If you have time, check out the Swason's family practice, especially the psychiatry part)
Quick tip, schedule the Step 2 CS asap. It is definitely a plus if you have the CS result when you start to apply.
落花飘零 回复 悄悄话 一定一定!:)
紫鹃 回复 悄悄话 回家过年吃好喝好!
落花飘零 回复 悄悄话 不忘中国,"虽然不是神话99分"这句话好像是有歧义?我不是99分,是96分,所以说没有拿到神话般的99分,但是也很高兴了。留下四分,借口更充分了。:)
化学键叔叔,我不是小孩了,在美国很多大叔都在考医生执照呢,分数当然是越高越好,不过复习的时候也不会说,我的目标是几分,总是尽自己的努力吧。
不忘中囯 回复 悄悄话 哇,99分,这都不是神话,那今年的春节社么是神话。:)留1分作为继续努力的借口。
化学键 回复 悄悄话 你们看来都还是小孩啊,还考试呢,呵呵。99分,很不错啊,不过,美国好像不一定要那么高的分哦。不象在国内,分数那么重要。有时间多玩玩,呵呵。
落花飘零 回复 悄悄话 对不起哦,刚才看到你的实际年龄,你还是有资本天真一把的,哈哈。
落花飘零 回复 悄悄话 你怎么这么天真,‘只有考试通过的人才能回家过年’,你以为我还在读小学寄托班呢,嘻嘻。考不出当然也能回家,但是会很难过,毕竟复习得很辛苦。考的是医生执照。
glovebx 回复 悄悄话 恭喜啊,虽然我不知道是什么成绩。
原来只有考试通过的人才能回家过年啊,学校真是苛刻。
落花飘零 回复 悄悄话 谢谢!今天是很好的一天,为自己写点东西,所以怠慢了那边厢,这就来了...
秋颜 回复 悄悄话 在"欲上青天揽明月"里没找到你的新作, 感情你在这厢动真感情呢. 我一直相信苦尽甘方来, 能记得住的古诗词不太多, 但那句"天降大任于斯人也, 必先苦其心志, 劳其筋骨..."始终忘不了. 这里希望能与你共勉. 经历了这番风雨, 相信以后没什么趟不过去的淤泥...
还好, 你的好日子已经近在咫尺. 再次祝贺你!
女孩安然 回复 悄悄话 姐姐,早跟你说了你行的,真为你开心啊!!!!
接下去就是我的苦日子拉。你回上海好好玩。我真为你激动。
登录后才可评论.