山菊知秋

秋风起深壑,秋叶舞商弦。 我在山头坐,静观秋月圆。
个人资料
山菊花 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

【枫菊同韵】泪的小雨

(2007-07-17 09:30:47) 下一个
***
http://www.e-literati.com/bbs/leadbbs/Announce/Announce.asp?BoardID=106&ID=172350



图画:秋韵
诗文:秋菱
翻唱:缺月疏桐










(一) 雨


下了一夜
树叶洗掉了灰尘
湿漉漉的一片生机

雨啊
我心上的灰尘
你也洗得去吗

(1981年4月)




(二) 来自雨

我渴盼著下雨
盼了整个夏季
夏天已经走了
雨却一直没来

叶黄了,纷纷飘下
落上要寄给你的信
我的梦还绿著
等待多年碧绿依旧

干硬已久的笔软了
我用舌尖,一点
一点地润开了它;可是,亲爱的
我还是不知道如何启笔

信,你昨天来的信
说你那里,下了第一场
这个季节的雨
我的心发疼,发冷
冷到心底
我抱紧双臂
似乎这样就能温暖你

我们融进了
梦和爱的日子
起起落落
象这雨
来来去去

爱拥着我们
所以我们

在爱里


秋菱2005-10-8译自影云:
===========================

From Rain


I had been longing for rain
For the whole summer
Summer is gone now
And it had never rained

Leaves yellowed, drifting down
Onto the paper ready to carry to you
My dreams that are still green
After years of waiting

The long dried pen wetted
By the tip of my tongue, little
By little; but, darling,
I still don't know where to begin

The letter; yesterday
When you told me of the first rain
Of the season there
My heart ached, chilled
From the bottom
I held myself tight
As if to keep you warm

We have become part of
years of dreaming & loving
ups and downs
like the rain
Come and go

What holds us is
what we hold

 in love


(oct . 2005 By影云)


***************************************************************

歌曲《泪的小雨/缺月疏桐》下载:
http://www.shuangzistar.com/ivy/ldxy.mp3



***************************************************************



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
山菊花 回复 悄悄话 泪的小雨

分不出是泪是雨
泪和雨忆起了你
忆起你雨中分离
泪珠儿洒满地
哭泣你哭泣为了分离
分离分离后再相见不易
我重把你的爱情藏在我心底
啊藏在我心底
就好像藏起回忆

我喜欢绵绵细雨
细雨里忆起了你
忆起你在我怀里
泪珠儿洒满地
哭泣你哭泣为了分离
分离分离后再相见不易
我重把你的影子藏在睡梦里
啊藏在睡梦里
就好像藏起回忆

分不出是泪是雨
泪和雨忆起了你
忆起你雨中分离
泪珠儿洒满地
哭泣你哭泣为了分离
分离分离后再相见不易
我重把你的眼泪藏在寂寞里
啊藏在寂寞里
就好像藏起回忆~~~

登录后才可评论.