个人资料
虔谦 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

美国职场:文学成绩跃上公司月刊(图)

(2011-11-12 19:27:23) 下一个

我回国领奖前后,老板就问我要不要在部门大会上宣布我的好事。我说不啦,工程一波紧过一波,实在没有心思。另外,大庭广众面前我也不善表达和应酬。

后来老板又说:那,把你的成就放公司月刊上去吧,这实在是你个人的一个亮点,也是我们部门的亮点。

老板的话自然而然让我想起部门一年来的坎坷不顺、阴暗和郁闷沉寂。上下压着,老板或许是想通过我这事“冲冲喜”。于是我答应了。

上个月公司月刊的编辑就找了我好几次,采访我的事,最后定了稿。说来也巧,这位编辑本人也喜爱文学,也写了许多作品。尽管创作语言不同,我也算是有知音了。

 

图像也许不清,底下就是编辑的介绍文章。里面也介绍了我的作品被英译并正在被筹划搬上英文短电影的事。

Congratulations to Margaret Zeng, our very own IT, Senior Developer, who won first prize this past summer in the 2011 Chinese National Prose Writer Forum Competition. This competition, sponsored by the Chinese Prose Academic Society, the Prose Writer Center and the China International Cultural Exchange Center, chose her prose “Mulberry of the Horizon” for this prize, which is quite an honor.

Margaret had just come back to the U.S. after visiting family in China when she heard she had won first prize. She made the 19 hour flight to China again to accept her prize. Margaret was also invited to give a speech at the Diaoyutai State Guesthouse, a famous place where the Chinese senior leaders meet with foreign leaders and guests.

Margaret has already written a short novel, Reconnection, which was translated into English and published by a Canadian publisher. She even has a second short novel that has the possibility of being turned into a short English movie in Hollywood!

She got an early start in her writing. In elementary school, Margaret was publishing essays, and in university in China, was publishing poems and essays. After she moved to the U.S., she was publishing her stories and essays in major overseas Chinese newspapers.

Margaret has a Master’s degree in Linguistics from Beijing University and a Bachelors of Arts degree in Chinese Literature and Linguistics. She was a teacher prior to coming to the U.S.

As Margaret gave her speech in China and the famous state guesthouse, she didn’t forget her fellow coworkers saying…

Hi guys, this is Minglu. Greetings from China!

接到月刊后不少远部门同事和我道喜。有位同事问:还想再来一个吗?我说:想啊。底下是另一位同事的来信:

Margaret,

Wowwww I’m so so impressed about you on the spotlight!!

Wow I cant believe this whole time I have spoken to someone that Important..

I’m so flattered Congratulations you’re OWESOME

Next time I see you I will need an Autograph for sure…


我说: My autograph is awful though

她回说: You’re so cute, even if you say your autograph is awful I’m so sure is very valuable as same

as you.

我跟我先生提起这事,他还笑说:你们公司高层读到你的事情会怎么想呢 ------ 噢,这个 Minglu Zeng ,居然还能大本小本地出,还得这奖那奖的,说明我们还没有把她榨干哦。 Come on , 多给她点事做做!

谁说先生的话没有道理呢。这不,上个星期我大概工作了五十五个钟头。不过,一个新移民,文学创作的成就能登上公司月刊,以前大老板本人和其他同事还买过我的书,不能不说是一项值得高兴、自豪和感恩的事。

受到年度嘉奖是一回事,登上公司月刊是一回事, 远离家人 、 太过辛苦又是一回事。靠着神的恩典,我在万兰溪崖度过近十个春秋,我的人生得到许多丰盛,创作取得许多成果。万兰溪崖像个熔炉锤炼着我。可是,我每每都觉得自己无法再熬这日子;每个星期,我的生命极限都在接受着挑战。我真的期盼着神将我带出万兰溪崖的那一天。


职场内外:袜子这档子事 (图)
  • 刁兵张晓峰 (11)“我不是人!”
  • 美国职场:请用同样的语调和我讲话
  • 长篇小说《刁兵张晓峰》(十)
  • 美国职场:工作 Sucks ?
  • 取火的诗,我读一首,爱一首
  • 《刁兵张晓峰》(9) 第一架
  • [ 打印 ]
    阅读 ()评论 (18)
    评论
    虔谦 回复 悄悄话 回复咪咪的评论:

    不是,是高小:)
    咪咪 回复 悄悄话 回复虔谦的评论:

    我好喜欢你这张照片, 好美, 上高中时的吧?



    虔谦 回复 悄悄话 回复咪咪的评论:

    咪咪,羞煞我也,道歉也,真的没写(贴)完。我,我明儿就贴!谢谢你!对了,感恩节快乐!
    咪咪 回复 悄悄话
    回复虔谦的评论:

    有一次,不小心读到你的文章, 好喜欢你,以后一看到你的文章,马上跟读。

    对了,《痕》好像没写完吧?
    虔谦 回复 悄悄话 回复咪咪的评论:

    在南加。问候咪咪!
    咪咪 回复 悄悄话 回复虔谦的评论:

    姐姐,“万兰溪崖”在哪儿? 南加, 北加?
    虔谦 回复 悄悄话 回复khjh的评论:

    谢谢!:)
    khjh 回复 悄悄话 祝贺
    虔谦 回复 悄悄话 回复汉代蜜瓜的评论:

    蜜瓜,我信你。 你也要加油哦,回头和你聊。
    汉代蜜瓜 回复 悄悄话 回复虔谦的评论:

    可能忙没看见,看见以后是过几天了,心想都时过境迁了,呵呵。

    不是故意的哈。抱抱~~
    虔谦 回复 悄悄话 回复汉代蜜瓜的评论:

    蜜瓜,去过你家留言评论,每次都对俺特殊待遇 --- 超级冷淡:))吓得俺再不敢去了。真高兴见到你,文学伙伴,抱抱蜜瓜!!
    虔谦 回复 悄悄话 回复stockwizard的评论:

    you want to work that hour? go ahead ... ha ha
    stockwizard 回复 悄悄话 someone works 70 hr a week in bayarea,55 hr means normal.
    汉代蜜瓜 回复 悄悄话 祝贺虔谦!!愿以后能更上一层楼。

    加油!!!
    虔谦 回复 悄悄话 回复彩云追着月儿走的评论:

    谢谢彩云,谢谢祝贺鼓励!
    虔谦 回复 悄悄话 回复吕贝卡的评论:

    谢谢贝卡。谢谢祝贺鼓励。感谢神。
    问候姐妹、朋友!
    彩云追着月儿走 回复 悄悄话 祝贺虔谦!你的努力终于得到了回报。
    工作这么出色,又有自己喜爱的文学相伴,太美好了!
    吕贝卡 回复 悄悄话 祝贺你扬名国内外和公司上下! You deserve it! Everything has its time. 但愿神已经答复了你的请求。
    登录后才可评论.