个人资料
虔谦 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

ZT: 回忆

(2010-04-10 17:56:42) 下一个

回忆 - by July


我总是想像
多年以后
我与你重逢
在这个你热爱的城市
一间有风景的房间
秋天,那一条大河
流过了所有的码头,港口
和岁月
涌进窗来
你的头发,已和
岸边的芦苇
一起
在太阳下变白

我只想
默默地看着你
然后说
你老了
从你离我而去的
时刻

有一年的二月
很冷
我在北方的街上
看一朵
悲伤的芍药
死去

七月, 和上一首。。。 - By Immanuel

无语

心弦忧郁地婉转
一个个音符真诚地探测过
最深处的情愫
也许, 提琴的美
比得上柔软的躯体
在达达或者未来主义里萎落
在你无绪的追寻里游动

他们说这是人间的天籁
我却知道,你的道路
漫长而曲折
而生活终于把你折服

倾心的对话
正是这无语的时刻
笑一笑吧,你爱过
也被爱过


July,  -  By Immanuel

I am "bugged" by the beauty of this small poem and wound dare to render it into English. Forgive me, if I have touched its purity and simplicity.

Love
Sun

==================

Memory


Always I envision
To meet you again after years
In this beloved city of yours
In the room with a view
And that grand river, in Autumn 
Floats over all docks and ports
years and days, then
through the window, it flows in
Your hair would have grown white
With reed along the banks
Under the Sun

And dumbly would I gaze at you
then say
You have aged
From the time we parted

Chilly is this February
of some year or other
Me, on a street in the North
Witnessing a sad peony
passed away

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
虔谦 回复 悄悄话 http://blog./qianqian/user_blog_diary.php?did=56761
登录后才可评论.